Abstract:
Набули подальшого розвитку підходи щодо формування стратегії та маркетингової політики підприємств готельного
бізнесу. Побудовано схему, що відображає базові імперативи цього процесу. Обґрунтовано, що маркетингова стратегія, на
основі якої формується маркетингова політика та комплекс, є складовою загальної базової стратегії розвитку підприємства і
взаємопов’язана з такими функціональними стратегіями, як стратегія надання готельних послуг, кадрова, фінансово -
інвестиційна, логістична. Доведено, що головними детермінантами формування стратегії розвитку та маркетингової політик и
підприємств готельного бізнесу є розвиток міжнародних та національних готельних мереж, аутентичних незалежних готельних
підприємств, глобальні та національні тренди у сфері гостинності та туризму, споживчі вимоги та вподобання, обмеження ,
зумовлені пандемією. З метою порівняння потенціалу країн та виявлення їх особливостей для розвитку готельного та
туристичного бізнесу розглянуто Індекс конкурентоспроможності країн за показниками подорожей та туризму (The Travel and
Tourism Competitiveness Index (TTCI). Окреслено основні стратегічні напрями розвитку підприємств готельного бізнесу України
та їх маркетингової політики.