Репозитарiй DSpace

Розвиток психомоторики дитини перших років життя як досвід взаємодії

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Склянська, Ольга
dc.date.accessioned 2023-10-10T07:30:07Z
dc.date.available 2023-10-10T07:30:07Z
dc.date.issued 2023-10-10
dc.identifier.citation Склянська О. Розвиток психомоторики дитини перших років життя як досвід взаємодії. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. 2021. Випуск 8. С. 165–171. uk_UA
dc.identifier.issn 2663-4465
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5882
dc.description.abstract У статті представлено теоретичний аналіз наукових розвідок, що розкривають психофізіоло- гічну природу й соціально-психологічний зміст психомоторного розвитку дитини першого й друго- го років життя. Розглянуто теорію організації рухів М.О. Бернштейна, яка посідає чільне місце серед різних фізіологічних класифікацій рухів, і теорію фундаментальних рухів, розроблену Ruella Frank і Frances La Barre. Остання розроблена психологами-психотерапевтами й набуває широкого визнання в середовищі практиків. У роботі розкрито зміст фундаментальних рухів, які опановує дитина першого року життя: розслаблення, відштовхування, досягання, хапання, притягування та відпускання. Опис фундамен- тальних рухів і послідовність їх формування співвіднесено з уявленням про ієрархічну систему й субординацію психофізіологічних рівнів побудови рухів на двох субкортикальних рівнях (рубро- спинальний і таламо-палідарний рівень) і трьох кортикальних рівнях (пірамідно-стріальний, тьмя- но-премоторний, власне кортикальний рівень). З’ясовано, що руброспинальний рівень координації рухів забезпечує фундаментальний рух розслаблення, таламо-палідарний рівень координації рухів – відштовхування, таламо-палідарний і пірамідно-стріальний рівень координації забезпечують формування фундаментальних рухів хапан- ня, притягування та відпускання. У результаті теоретичного аналізу виявлено ряд загальних ідей: поетапне формування в он- тогенезі рухів, що складають ієрархічну систему й забезпечують психічну активність дитини ран- нього віку; вплив дорослого на мотивацію до руху й особливості формування базових рухів дити- ни раннього віку; вдосконалення системи рухів протягом всього життя; формування автоматизмів і можливість усвідомлення рухів. Практичне значення проведеної роботи полягає в тому, що матеріал може бути використаний під час підготовки фахівців психологів, фізичних терапевтів, корекційних педагогів до роботи з дітьми раннього віку та їх родинами, зокрема в ранньому втручанні. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Львівський національний університет імені Івана Франка uk_UA
dc.relation.ispartofseries Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки;2021. Випуск 8.
dc.subject дитина раннього віку uk_UA
dc.subject психомоторний розвиток uk_UA
dc.subject фундаментальні рухи uk_UA
dc.subject теорія організації рухів uk_UA
dc.title Розвиток психомоторики дитини перших років життя як досвід взаємодії uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу