Abstract:
The main theoretical aspects of output of Ukrainian enterprises to the foreign markets are considered in the article, criteria for the selection of foreign markets and the basic strategies that are used in modern international practice are analyzed. The market of the European Union, its features and changes in relations between Ukraine and the EU against the background of the signing of the Association Agreement are investigated. Practical recommendations for output of Ukrainian enterprises to the EU market are developed based on the studied factors У статті розглянуто основні теоретичні аспекти виходу українських підприємств на зовнішні ринки, критерії відбору зовнішніх ринків та основні стратегії, які застосовуються в сучасній міжнародній практиці. Проаналізовано ринок Європейського союзу, його особливості та зміни у відносинах між Україною та ЄС на тлі підписання Угоди про Асоціацію. Розроблено практичні рекомендації щодо виходу українських підприємств на ринок ЄС з урахуванням досліджених факторів.
Description:
Kakhovich Y.O. Output of Ukrainian companies to the foreign markets by example of the EU market / Y.O. Kakhovich , Y.I. Németh, Миколаївський національний університет імені В.О. Сухомлинського// Глобальні та національні проблеми економіки, 2016. - Випуск 13. - С. 68 - 73