Репозитарiй DSpace

Output of Ukrainian companies to the foreign markets by example of the EU market

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Kakhovich, Y.O.
dc.contributor.author Nemeth, Y.I.
dc.date.accessioned 2017-06-06T08:08:02Z
dc.date.available 2017-06-06T08:08:02Z
dc.date.issued 2017-05-06
dc.identifier.citation Kanischenko O. L. International Marketing. Theory and economic situation / Kanischenko O.L. – 2nd ed. – K.: "Polytechnic", 2004. – 152 p. 2. H. Igor Ansoff . Ansoff matrix. Strategy skills [Electronic resource] / H. Igor Ansoff. Electronic data. – Mode of access: World Wide Web: http://www.free-management-ebooks.com/ dldebk-pdf/fme-ansoff-matrix.pdf. – Title from the screen. 3. Philip Kotler. Marketing Management / Philip Kotler. – Tenth Edition. – Boston: “Pearson custom publishing ”, 2000. – 718 p. 4. Kanischenko O. L. International aspects of marketing. Industrial marketing: theory and economic situation / edited by A.O. Starostina – К.: «Ivan Fedorov», 1997. – 292 s. 5. Tsygankova T.M. International marketing. Economic situations and business technologies // Tsygankova T.M. – К.: КNEU, 2004. – 400 s. 6. The offcial website of the European commission [Electronic resource]. – Mode of access: World Wide Web: http://ec. europa.eu/trade/policy/countries-and-regions/countries/ ukraine/, title from the screen. 7. The offcial website of the European commission [Electronic resource]. – Mode of access: World Wide Web: http://ec. europa.eu/trade/import-and-export-rules/import-into-eu/, the title from the screen. 8. Association Agreement between the European Union and its Member States, of the one part, and Ukraine, of the other part. – Offcial Journal of the European Union, 29.5.2014. 9. The offcial website of the Statistics Service of Ukraine [Electronic resource]. – Mode of access: World Wide Web: http://www.ukrstat.gov.ua/, the title from the screen. 10. The offcial website of the Center for Studies of Social Communications [Electronic resource].– Mode of access: World Wide Web: http:// www.nbuviap.gov.ua/index.php?option=com_content&view= article&id=1878:zona-vilnoji-torgivli-ukrajina-es&catid= 8&Itemid=350, the title from the screen. 11. The offcial website of Ministry of Economic development and trade of Ukraine, State export support [Electronic resource]. – Mode of access: World Wide Web: http://www.ukrexport.gov. ua/, the title from the screen. 12. The offcial website of the European commission, Export helpdesk [Electronic resource]. – Mode of access: World Wide Web: http://www.exporthelp.europa.eu/thdapp/index.htm, the title from the screen uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2460
dc.description Kakhovich Y.O. Output of Ukrainian companies to the foreign markets by example of the EU market / Y.O. Kakhovich , Y.I. Németh, Миколаївський національний університет імені В.О. Сухомлинського// Глобальні та національні проблеми економіки, 2016. - Випуск 13. - С. 68 - 73 uk_UA
dc.description.abstract The main theoretical aspects of output of Ukrainian enterprises to the foreign markets are considered in the article, criteria for the selection of foreign markets and the basic strategies that are used in modern international practice are analyzed. The market of the European Union, its features and changes in relations between Ukraine and the EU against the background of the signing of the Association Agreement are investigated. Practical recommendations for output of Ukrainian enterprises to the EU market are developed based on the studied factors У статті розглянуто основні теоретичні аспекти виходу українських підприємств на зовнішні ринки, критерії відбору зовнішніх ринків та основні стратегії, які застосовуються в сучасній міжнародній практиці. Проаналізовано ринок Європейського союзу, його особливості та зміни у відносинах між Україною та ЄС на тлі підписання Угоди про Асоціацію. Розроблено практичні рекомендації щодо виходу українських підприємств на ринок ЄС з урахуванням досліджених факторів. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher Миколаївський національний університет імені В.О. Сухомлинського uk_UA
dc.relation.ispartofseries Глобальні та національні проблеми економіки;2016 / Випуск 13
dc.subject EU uk_UA
dc.subject strategies of output to the foreign markets uk_UA
dc.subject reduction of customs rates uk_UA
dc.subject the Association Agreement with the EU uk_UA
dc.subject the EU requirements uk_UA
dc.subject criteria for the selection of foreign markets uk_UA
dc.subject foreign trade management uk_UA
dc.subject ЄС uk_UA
dc.subject зниження митних ставок uk_UA
dc.subject стратегії виходу на зовнішній ринок uk_UA
dc.subject вимоги ЄС uk_UA
dc.subject угода про асоціацію з ЄС uk_UA
dc.subject менеджмент ЗЕД uk_UA
dc.subject критерії відбору зовнішніх ринків uk_UA
dc.title Output of Ukrainian companies to the foreign markets by example of the EU market uk_UA
dc.title.alternative Вихід українських підприємств на зарубіжні ринки на прикладі ринку Європейського Сщюзу uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу