Короткий опис (реферат):
Статтю присвячено аналізу та систематизації технологій екскурсійного та супровідного обслуговування
у сфері туризму та гостинності, за різних трактувань екскурсії та супроводу: по-перше, як туристичної послуги,
коли застосовуються головним чином сервісні технологічні прийоми, по-друге, як методу навчання з використанням
насамперед педагогічних прийомів, по-третє, як інструменту реклами та популяризації з пріоритетним базуванням на
маркетингових інструментах та PR-технологіях. Обґрунтовано спільні та відмінні риси між екскурсією та супроводом, запропоновано поняття екскурсійно-супровідного заходу (ЕСЗ). Наведено авторську технологічну схему супроводу
типового одноденного пізнавального автобусного туру як прикладу та підґрунтя для формування стандартів туристичного супроводу в умовах «економіки вражень».
Окремі послуги та загалом діяльність, пов’язана з підготовкою та проведенням екскурсій та супроводу, а також
з екскурсійним та супровідним обслуговуванням туристичних подорожей, освітніх, ділових та рекламних заходів,
є змістовно та технологічно складними операціями, що вимагають досить широкого спектру професійних знань, навичок та особистісних характеристик її постачальників, включаючи високу відповідальність (у т. ч. фінансову), обізнаність з Google-картами та правилами створення контенту для соціальних мереж, стресостійкість та ефективність
у прийнятті рішень з урахуванням величезного спектру можливих непередбачених ситуацій під час подорожі. Розмежування екскурсії та супроводу залежить від співвідношення екскурсійних та супровідних послуг. Будь-яка екскурсія або
в цілому програма туристичної подорожі являє собою результат творчого процесу, де цінується креатив, незвичність
та індивідуальний підхід. Тому процеси екскурсійного та супровідного обслуговування не можуть бути піддані абсолютній формалізації. При стандартизації технологічних процесів туристичного супроводу та проведення екскурсій
в умовах «економіки вражень» варто знайти «золоту середину» між забезпеченням високої якості послуг та проявами
творчої уяви та креативності.