Короткий опис (реферат):
У статті розглядаються основні чинники, що сприяють розвитку електронної торгівлі та онлайн-бізнесу, а також перешкоди, з якими стикаються підприємці в цьому процесі. Пропонується система з 9 значущих критеріїв для оцінки якості та зручності ведення електронної торгівлі в різних країнах: 1) інфраструктура, 2) медичні послуги, 3) власне житло, 4) малий і середній бізнес, 5) клімат, 6) споживчий кошик, 7) податки та штрафи, 8) ступінь свободи громадянина, 9) право на інформацію. На основі цієї системи проведено порівняльний аналіз стану, зручності, прибутковості, надійності та перспектив розвитку електронної комерції в Німеччині та Україні. Автори, опираючись на особистий досвід проживання в цих країнах, проаналізували зазначені критерії для визначення привабливості електронної комерції в кожній з них. Досвідчені експерти оцінили ці критерії для обраних країн і присвоїли кожному з них відповідні «ваги». Після нормалізації оцінок і ваг за допомогою методу згортки був розроблений інтегральний критерій якості електронної комерції для кожної країни. Результати показали, що електронна комерція є більш привабливою в Україні завдяки нижчим податкам, більшій свободі ведення бізнесу, кращому мобільному зв’язку та швидшій доставці товарів порівняно з Німеччиною. Згідно з отриманими даними, пропонується провести аналогічне порівняння для інших країн Західної Європи та не тільки, використовуючи запропоновані методи. Важливим аспектом є наявність практичного досвіду у дослідників, оскільки досвід життя та роботи в обраних країнах необхідний для досягнення точних і надійних результатів.