Abstract:
У статті надано комплексний аналіз сучасного феномену гостинності у різних аспектах на різному рівні. Запропоновано та обґрунтовано два смислові тлумачення гостинності, що умовно трактуються як «гостинність-риса» та «гостинність-сфера». Побудовано авторську модель сфери гостинності суспільства, що складається з чотирьох рівнів – «ядра»,
що вміщує комплекс підприємств готельно-ресторанного і туристичного бізнесу, та трьох його «надбудовних кіл», система
підприємств та суб’єктів кожного з наступних серед яких поступово зменшує рівень спеціалізації на послугах гостинності,
але так чи інакше у своїй діяльності застосовує риси гостинності. Окреслено актуальні напрями досліджень сфери гостинності, серед яких найбільш важливими виступають проблеми вимірювання ступеня гостинності різних її суб’єктів, а також удосконалення системи навчання профільних кадрів. Надано аргументовані пропозиції щодо покращення якості освіти
для «ядра» сфери гостинності, насамперед посилення психологічної підготовки майбутніх фахівців.