Аннотации:
Стаття присвячена дослідженню інструментів діяльності АРМА. Виокремлено та охарактеризовано загальні
засади та особливості застосування АРМА таких інструментів як нормативно-правовий акт, адміністративний акт,
адміністративний договір, вчинення юридично значущих дій, здійснення матеріально-технічних операцій, план.
Встановлено, що АРМА як центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом наділяється повноваженнями видавати як внутрішні (внутрішньовідомчі), так зовнішні (позавідомчі) нормативно-правові акти. З’ясовано,
що зовнішні (позавідомчі) нормативно-правові акти АРМА приймаються одноособово (у випадках передбачених законодавством з метою визначення організації внутрішньої діяльності АРМА та порядку реалізації окремих повноважень
тощо) та спільні (у випадках передбачених законодавством з метою визначення порядку та засад взаємодії АРМА
з іншими органами державної влади, передусім правоохоронного сектору, обміну документами та інформацією; умов
доступу АРМА до відомостей інформаційних баз інших органів тощо).
Визначено, що адміністративні акти як основний інструмент діяльності АРМА мають внутрішньоорганізаційний та зовнішньоорієнтований характер. Виокремлено такі ознаки припису про усунення порушень вимог законодавства: 1) винесення у разі виявлення порушення вимог законодавства у частині ведення обліку, проведення оцінки
та управління активами; 2) адресованість керівникам органів, підприємств, установ, організацій; 3) обов’язковість до
виконання; 4) обов’язковість інформування АРМА про результати виконання припису; 5) настання юридичних наслідків
у разі невиконання. Обґрунтовано, що припис про усунення порушень вимог законодавства є адміністративним актом.
Акцентується увага на необхідності посилення застосування в діяльності АРМА таких інструментів як адміністративний договір та план. Стосовно останнього пропонується відновити щорічне планування діяльності АРМА.