Аннотации:
У статті розглядаються актуальні питання, пов'язані з комерційною діяльністю у контексті змішаних комбі-нованих перевезень, та шляхи покращення системи тарифів на прикладі автомобільного та залізничного транспорту. Один з основних способів вдосконалення тарифної системи – це її диференціація залежно від класу якості перевезень і інших транспортних послуг, а також поступове припинення практики «перехресного» фінансування та субсидування нерентабельних видів діяльності за рахунок прибуткових.На сьогодні транспортний сектор здатен забезпечити лише базові потреби населення та економіки щодо обся-гів перевезень, але не щодо якості. Сучасний стан транспортної галузі не повністю відповідає вимогам ефективної реалізації євроінтеграційного курсу України та інтеграції національної транспортної мережі в Транс'європейську транспортну мережу.Для підвищення ефективності та конкурентоспроможності транспортного сектору необхідно вдосконалити правовий механізм державно-приватного партнерства, посилити взаємодію між державним та приватним сектором, органами державної влади та місцевого самоврядування, а також здійснити необхідні реформи, включаючи впрова-дження децентралізації за допомогою скоординованих ініціатив державної політики. Це створить міцну основу для сталого розвитку транспортної галузі та відкритого конкурентного ринку транспортних послуг.Згідно з чинним законодавством, рівень тарифів у транспорті визначається виходячи з нормативних затрат на одиницю транспортної роботи, рівня рентабельності та податкових зобов'язань. Розрахунки зі споживачами послуг транспорту загального користування проводяться відповідно до діючих тарифів згідно з кодексами (статутами) окре-мих видів транспорту, іншими законодавчими актами України, а також відповідно до міжнародних конвенцій, яких дотримується Україна, та міждержавних угод у сфері транспортних послуг.Авторами запропонована методика встановлення тарифів на змішані комбіновані перевезення, що базується на оцінці ефективності функціонування всієї транспортної системи. Оскільки змішані комбіновані перевезення, зокрема контрейлерні, поєднують точність автомобільного транспорту з витратами, подібними до залізничних, то тариф на них повинен бути в межах між тарифом для традиційних залізничних перевезень та автомобільних.