Abstract:
У статті обґрунтовано значення інновацій в контексті економічної безпеки підприємств в умовах загострення
конкуренції, наростання загроз та невизначеності, що обумовлено сучасним воєнним станом економічного розвитку
України. Під час проведення досліджень були використані такі наукові методи, як: системно-аналітичний, порівняльного аналізу, теоретичного узагальнення. З’ясовано ланцюг взаємопов’язаних ризикових явищ, які знижують економічну
безпеку підприємств, зокрема: руйнування практично усіх промислових та ринкових зв’язків; нестабільність платоспроможності; низькі (або нульові) рівні ефективності функціонування підприємств; катастрофічне зниження конкурентоспроможності продукції підприємств України на світовому ринку; виникнення ризиків банкрутства та втрати
життєздатності внаслідок отриманих збитків або руйнування через воєнні дії на території України. Обґрунтовано,
що забезпечення економічної безпеки промислових підприємств в конкурентних умовах повинно базуватися на тому,
що: впровадження інноваційної політики на підприємстві не повинно мати епізодичний характер; стратегічне планування управління інноваційним циклом підприємства та його продукції із орієнтацією на потенційні можливості розвитку підприємства; забезпечення підвищення інтелектуального потенціалу підприємства; досягнення та підтримання
необхідного рівня якості продукції відповідно до національних та світових стандартів; розширення ринків збуту за
рахунок інноваційної політики як на внутрішньому так і на зовнішньому ринках. Обґрунтовано елементи впровадження
інноваційної складової економічної безпеки підприємства, серед яких: наявність економічного забезпечення, якому передує детальний економічний аналіз стосовно доцільності запланованих проваджень інноваційного та інвестиційного
характеру; відповідність нормативно-правового юридичного забезпечення актуальним вимогам документування інноваційних та інвестиційних процедур; своєчасність інформаційного забезпечення усіх господарських процесів; удосконалення організаційного забезпечення, яке тісно пов’язане з процедурною розробкою відповідних процесів при здійсненні
інновацій на підприємстві; активізація усіх видів маркетингових дій; оптимізація ресурсного, технічного, виробничого
забезпечення господарських процесів на підприємстві.