Abstract:
У статті обґрунтовано необхідність створення та вдосконалення ефективної системи
управління розподілом та збутом торговельного підприємства ТОВ «АВ метал груп». Показано
ефективність розподільчої і збутової політики торговельного підприємства та проаналізовано її
основні недоліки і проблеми. У логістичній системі підприємства спостерігається значна кіль-
кість непродуктивних втрат. Зокрема компанія має великий період обороту запасів і низьку їх
оборотність, значний час втрачається в процесі доставки товару до споживача, що потребує
значних фінансових вкладень у зберігання запасів.
Досліджено особливості науково обґрунтованої концепції ощадливого виробництва та ре-
комендовано її застосування для подальшого розвитку системи управління збутовою діяльніс-
тю торговельного підприємства. Сутність ощадливого виробництва полягає у ліквідації дій, що
віднімають час, але не формують цінності, а також у створенні умов, під час яких інші дії, які
створюють цінність, інтегруються у постійний логістичний процес. Запропоновано комплекс
заходів, які передбачають реорганізацію схеми логістичних процесів на підприємстві для опти-
мізації бізнес-процесів між структурними підрозділами та ліквідації втрат ресурсів у логістич-
ному ланцюзі.
Сформульовано головні умови побудови системи економічної дистрибуції в досліджува-
ному підприємстві. Зокрема потрібно визначити, що формує цінність товару для клієнтів, та
збільшувати її. Необхідно визначити всі потрібні дії в ланцюжку роботи зі споживачем і лік-
відувати втрати часу і коштів. Перебудувати всі етапи роботи так, щоб вони являли собою не-
перервні бізнес-процеси.
Обґрунтовано впровадження CRM-системи для автоматизації бізнес-процесів і взаємо-
дії з клієнтами. Проведено дослідження ринку CRM-систем та визначено оптимальну CRM-
систему для досліджуваного підприємства. Здійснюючи аналіз доцільності запропонованих
рішень, дано оцінку ризиків проєкту. Показано найбільш імовірні й небезпечні для проєкту
ризики, зокрема: складність з освоєнням програмного забезпечення персоналом організації,
брак у співробітників досвіду для здійснення проєкту, відсутність очікуваного результату від
впровадження CRM-системи, опір змінам. Зроблено висновки щодо перспективності впрова-
дження CRM-системи для вдосконалення системи управління розподілом та збутом торго-
вельного підприємства.