Abstract:
У статті висвітлено завдання маркетингової діяльності
компанії при виході на зовнішній ринок (визначити відсоток продажів, який
вона очікує від зовнішніх ринків; на яких зарубіжних ринках вона буде
працювати і скільки їх буде; в яких країнах і якого типу вона хоче
працювати). Зазначено, що основу ринкового успіху складають
маркетингові комунікації з використанням передових інформаційних
технологій. З’ясовано сутність поняття «електронний маркетинг».
Виокремлено основні напрямки застосування електронного маркетингу:
маркетингові дослідження з позиції виробника / продавця продукції; проведення кампанії з просування; організація торгівлі через Інтернет
(електронна комерція). Визначено принципи формування ефективної
системи електронного маркетингу у компаніях, які здійснюють вихід на
зовнішні ринки. Розроблено процес реалізації електронного маркетингу при
виході на міжнародний ринок (постановка мети та завдань; визначення
бюджету; вибір доменного ім’я та створення сайту; підготовка
матеріалів по товарам; пошук споживачів; вибір методів просування;
реалізація маркетингової програми; оцінка ефективності проведеної
кампанії). Наведено інструменти електронного маркетингу (пошукова
оптимізація - SEO, Search Engines Optimization; контекстна реклама;
медійна реклама; реклама в соціальних мережах - SMO (Social Media
Optimization, SMM – Social Media Marketing); вірусний маркетинг; директ-
маркетинг; контент-маркетинг; PR-кампанії; digital out-of-home; CRM).
Відмічено, що процес купівлі товару за допомогою різних інструментів
електронного маркетингу став набагато простіше: споживач може
придбати товар, який сподобався практично де завгодно і коли завгодно.
З’ясовано переваги застосування електронного маркетингу в умовах виходу
компанії на зовнішній ринок. Сформовано проблеми впровадження
електронного маркетингу вітчизняними компаніями: внутрішні, соціальні,
економічні, зовнішні. Надано пропозиції щодо ефективного управління
електронним маркетингом в умовах виходу на зовнішній ринок –
використання стратегічного підходу, що полягає в постійному підвищенні
рівня конкурентоспроможності бізнесу, зміцненні ринкових позицій
компанії шляхом ретельного систематичного аналізу конкурентної позиції
фірми.