Короткий опис (реферат):
У статті проаналізовано проблеми та перспективи
туристичного маркетингу в Україні. Виявлено, що серед проблемних питань
проектування організаційних структур продажів туристичних підприємств
є ірраціональний вибір типу структури, що здійснюється шляхом вибору в
більшості функціональної структури і менше - послуг, ринкових,
регіональних, сегментні, матричні та комбіновані структури; недостатня
оптимізація рівнів управління організаційною структурою та складність
міжструктурних зв'язків тощо. Таким чином, у сучасних економічних умовах
забезпечення побудови оптимальної системи управління маркетингом для
туристичних підприємств з урахуванням їх потенціалу та особливостей
діяльності є головним завданням.
Встановлено, що в непрямих каналах продажів структурно
розташовані посередники. Основною функцією посередників є розширення
та вдосконалення стратегії доступу на ринок, оптимізація витрат на
здійснення туристичних послуг, оскільки вони краще знайомі з
характеристиками місцевих сегментів ринку і швидше реагують на зміни
ринкових умов. Як правило, багаторівневий канал збуту для продажу
туристичної продукції здійснюється за участю великої кількості
посередників. Встановлено, що в процесі управління продажами
туристичних підприємств важливо використовувати маркетингові
програми відповідно до кола завдань, що охоплюються. Звичайними є
вирішення питань всіх функцій торговельної діяльності підприємства
туристичного сектора, а цільові програми спрямовані на реалізацію окремого, особливо актуального завдання, наприклад, розробки нового
продукту, або розробки нового сегменту ринку.
Доведено, що ключовими напрямками маркетингового управління в
діяльності туристичних підприємств є впровадження стратегічного та
проектного менеджменту з використанням проектного підходу,
побудованого на оптимальній структурі управління продажами з
урахуванням функціональних, продуктивних, територіальних, матричнмх і
сегментарних структур, впровадження технологічних інновацій у цей процес
продажів туристичного продукту та формування віртуальної структури
продажів та взаємодії мережевих кластерів.