Abstract:
Розглянута гостра проблема підвищення ступеня ідентифікації знань і навичок, які опановують
випускники ВНЗ, відповідно до потреб майбутніх сфер і посад професійної діяльності. Узагальне-
но, доповнено і обґрунтовано теоретичні і методичні засади розробки освітньої програми підготов-
ки фахівців із вищою освітою для створення умов реалізації функцій і завдань публічного управлін-
ня та адміністрування процесами сталого розвитку територій. Сформульовано теоретико-методичні
засади підходу до вирішення існуючої проблеми на прикладі підготовки фахівців управління проце-
сами розвитку в публічному управлінні і адмініструванні територій.
Відмічені невирішені питання політики вищої професійної освіти, які спостерігаються в системі
підготовки фахівців при розробці освітніх і робочих програм, через відсутність їх достатнього зв’яз-
ку зі сферами майбутньої професійної діяльності та їх трансформаціями.
Показана відсутність належної уваги ВНЗ до своєчасного відкриття нових спеціальностей
(спеціалізацій) в частині підготовки фахівців для виконання функцій і завдань процесів сталого
розвитку територій країни.
Як первісний інструмент обґрунтування зроблених пропозицій розроблено знаннєво-компетент-
нісні моделі підготовки фахівців і запропонована структура моделі змісту діяльності фахівця пу-
блічного управління та адміністрування з управління процесами сталого розвитку та моделі освіти
зі сталого розвитку фахівців з публічного управління та адміністрування за напрямом управління
процесами сталого розвитку територій.
Визначено зміст і послідовність дослідження складових дисциплін для формування освітніх
програм і процесу ідентифікації знань і навичок управління в компетенції фахівців. Використання
пропозицій суттєво підвищить швидкість оновлення освітніх програм і своєчасно відкриє практики
орієнтованих спеціальностей випускників ВНЗ.