Короткий опис (реферат):
Стаття містить результати теоретичного вивчення феноменів соціальної тривожності та мі-
жособистісної взаємодії. Результати емпіричного дослідження розкривають особливості зв’язку со-
ціальної тривожності студентів і типу міжособистісної взаємодії у студентській групі.
У статті розкрите поняття соціальної тривожності. Цей феномен розглядається як індивіду-
альна психологічна особливість, що виявляється у схильності людини до переживань стану тривоги
у ситуаціях спілкування і міжособистісної взаємодії, очікування негативної оцінки оточуючих, а
також здійснення видів діяльності у присутності інших людей або у громадських місцях. Соціальна
тривожність проявляється у почутті незручності та дискомфорту в соціальних ситуаціях, сором’яз-
ливості та соціальній незграбності, у низькій самооцінці.
Подане тлумачення міжособистісної взаємодії (інтеракції), яка передбачає не тільки обмін
знаннями, ідеями, думками між індивідами, котрі спілкуються, а й діями. Основними видами інте-
ракції є кооперація і конкуренція. Через міжособистісні відносини та спілкування люди опосередко-
вано включені у систему суспільних відносин і психологічні стосунки.
Людина виробляє форми та норми спільних дій, організовує і координує їх через спілкуван-
ня й обмін інформацією. Це забезпечує уникнення розриву між комунікацією і взаємодією. Зміст
взаємодії розкривається на рівні окремих контактів і дій і в контексті спільної діяльності. У закладі
вищої освіти відбувається трансформація основних тенденцій міжособистісного спілкування сту-
дентської молоді у зв’язку із залученням до функціонування академічної групи. У процесі навчання
відбувається зіткнення інтересів, думок, поглядів молодих людей, що ускладнює міжособистісні
взаємини у студентській групі.
У статті представлені дані, які підтверджують зв’язок між соціальною тривожністю студен-
тів і типом міжособистісної взаємодії у групі студентів.