Аннотации:
Істотно зростає інтерес до соціального підприємництва як до нового напрямку наукових
досліджень, так і до практичного виду діяльності. Суспільство все більше і більше потребує нових
форм соціально спрямованої діяльності, однією з яких є соціальне підприємництво. Соціальні
підприємництва змінюють життя людей, сприяють поліпшенню середовища їх існування,
підвищують добробут, формують умови доступу соціально незахищених верств населення до
благ сучасного світу. В сучасних реаліях соціальне підприємництво позиціонується як інноваційна
форма бізнесу, спроможна впроваджувати інновації, економічні й соціальні рішення соціальних
проблем, серед яких бідність, підтримка незахищених верств суспільства, охорона довкілля, захист
прав людини, енергетична безпека, збереження і відновлення земельних ресурсів, нерівномірний
розподіл капіталу та ін. Соціальне підприємництво не виключає прибутковості, але на першому
місці є вирішення соціальних проблем або створення соціальної цінності для допомоги
суспільству. Для цього використовуються ефективні бізнес-моделі, які забезпечують сталий
розвиток підприємству. У багатьох країнах соціальні підприємництва є індикатором найбільш
прогресивного та “людяного” бізнесу. Ефективним механізмом фінансування соціального бізнесу
вважають краудфандинг, як можливість залучити до реалізації проєкту соціальної дії значну
кількість суб’єктів, що зацікавлені в його реалізації, бо відповідають власними вкладеними
коштами. Від того, наскільки зрілим є суспільство, залежить можливість реалізації проєктів
соціального підприємництва за участі механізму краудфандингу.