Abstract:
У статті обгрунтовано необхідність державної підтримки впровадження електронного навчання. Зокрема, окреслено переваги електронного навчання: підвищення кваліфікації, надання цінних, вузькоспеціалізованих знань відбувається без
відриву співробітників від основного робочого місця; вибір відповідної системи навчання дозволяє компанії оптимізувати фінансові витрати на освіту персоналу; е-learning охоплює величезні сфери і напрями бізнесу; електронна освіта дає можли-
вість індивідуальних занять і самостійного вивчення матеріалу в необхідному обсязі; у процесі електронного навчання учасники можуть консультуватися з викладачами в режимі онлайн; навчальні програми містять комплекси вправ і практичних
завдань із залученням мультимедійних рішень. Визначено ключові проблеми впровадження електронного навчання: розробка нестандартних виробничих процесів, які потребують своєчасного та обов’язкового вивчення персоналом; територіальна хаотичність філій компанії; обмежений час для вивчення нового матеріалу; переважна кількість працівників, які здобули освіту за традиційною формою навчання; мінімальний бюджет, виділений на програму навчання персоналу; зафіксовано велику кількість співробітників, які потребують подальшого навчання. Виокремлено заходи щодо систематизації навчальних процесів в електронному навчанні: залучення до навчальних програм фахівців різних категорій; створення індивідуальних програм, які передбачають комплексне навчання залежно від спеціалізації, професіоналізму, стажу працівника і отриманого ним раніше навчання; розвиток в організації культури якісного самонавчання; планування різних навчальних заходів; швидка, ефективна допомога в досягненні бізнес-цілей; отримання об’ємних аналітичних даних за підсумками навчання. Охарактеризовано умови успішного впровадження електронного навчання. Підкреслено, що успіх впровадження e-learning – це правильний підхід до організації потужної навчальної системи.