Аннотации:
У статті досліджено основні підходи до трактування сутності поняття «бізнес-модель підприємства» в сучасному науковому полі. Проаналізовано основні етапи розвитку концепції бізнес-моделі.
Обґрунтовано трансформаційний зв’язок бізнес-моделі, бізнес-процесів та стратегії підприємства.
Виділені ключові характеристики, які визначають зміст терміна «бізнес-модель підприємства». Систематизовано позиції, з яких визначається сутність терміна «бізнес-модель підприємства» в сучасній науковій літературі. Сформульовано авторське бачення змісту «бізнес-моделі підприємства ресторанного господарства» як комбінації критичних елементів «логіки» створення, присвоєння та утримання
цінності, залучення та передачі вартості відповідно до ключових процесів (виробництво, реалізація та організація споживання), а також способів їх організації в мережі зацікавлених сторін, які спрямовані на генерування нових конкурентних переваг у довгостроковій перспективі.