Please use this identifier to cite or link to this item:
http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/6799
Title: | Використання освітніх кластерів для управління фінансовим забезпеченням розвитку освіти на муніципальному рівні |
Other Titles: | Use of educational cluster for financial management of education development at the municipal level |
Authors: | Кульчицька, Н.Є. |
Keywords: | фінансове забезпечення освіта муніципальна освіта фінансове забезпечення муніципальної освіти, кластер кластерна модель |
Issue Date: | 2-Oct-2024 |
Publisher: | Університет митної справи та фінансів |
Citation: | Кульчицька Н.Є. Використання освітніх кластерів для управління фінансовим забезпеченням розвитку освіти на муніципальному рівні / Н.Є. Кульчицька // Науковий погляд: економіка та управління, № 4 (84), 2023. С. 111-117. |
Series/Report no.: | Науковий погляд: економіка та управління;№ 4 (84), 2023 |
Abstract: | Процес кластеризації є одним з базових напрямків у розвитку сучасної регіональної економіки. Кластерний розвиток муніципальної освіти ‒ це визначений інструмент галузі освіти. Ринково орієнтоване суспільство формує правила діяльності своїх субʼєктів через закони, відносини, галузі, заклади, установи, банківський сектор, інститути підтримки та ін. Тому кластер, існуючий в рамках освітніх правил, ‒ це не, що інше, як особливим чином організований простір, який дозволяє успішно розвиватися закладам освіти, в тому числі школам, училищам, об’єктам інфраструктури, науково-дослідницьким центрам, вузам та іншим освітнім організаціям, а також територіальним громадам в цілому. Тому на часі постає питання використання освітніх кластерів для управління фінансовим забезпеченням розвитку освіти на муніципальному рівні. В статті доведено, що освітні кластери можна розглядати як сукупність організацій, владних та громадських структур, які забезпечують реалізацію освітніх програм певного рівня та спрямованості, а також умови для їх розвитку. Визначено структуру освітнього кластеру, яка зазвичай складається з ядра, партнерів, інфраструктури та органів управління. Водночас, кожен територіальний освітній кластер має свою власну специфіку складу та характеристик елементів. Окреслено практичні заходи щодо створення територіальних освітніх кластерів можуть бути побудовані на стандартних етапах формування кластерів і можуть включатимуть в себе: визначення та обґрунтування стратегічних ініціатив в сфері освіти; прогнозування цільової (освітньої), соціальної, економічної (комерційної та бюджетної) ефективності кластера з урахуванням різних видів інвестицій; визначення складу учасників кластера з чітким визначенням їхньої ролі та функцій у досягненні фінальних цільових результатів; розробка форм спільної діяльності в межах кластера; розробка структури управління кластером; розробка та затвердження на рівні місцевої влади необхідної нормативно-правової бази; розробка та реалізація інституційної підтримки; створення інформаційного простору. Розкрито переваги застосування освітніх кластерів для управління фінансовим забезпеченням розвитку освіти на муніципальному рівні: ефективний розподіл бюджетних ресурсів, спільне залучення інвестицій, стимулювання інновацій, розвиток інфраструктури, збільшення доступу до ресурсів, спільне покращення якості освіти. Охарактеризовано ключові аспекти використання освітніх кластерів для управління фінансовим забезпеченням розвитку освіти на муніципальному рівні. |
URI: | http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6799 |
ISSN: | 2706-9079 |
Appears in Collections: | 2023/4(84) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.