Please use this identifier to cite or link to this item:
http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/6751
Title: | Нормативні засади адміністративно-правового статусу Національного Агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів |
Other Titles: | Regulatory principles of administrative and legal status National Agency of Ukraine for finding, tracing and management of assets derived from corruption and other crimes |
Authors: | Павленко, В. І. |
Keywords: | адміністративно-правовий статус нормативні засади нормативно-правовий акт законодавство правове регулювання АРМА |
Issue Date: | 17-Sep-2024 |
Publisher: | Університет митної справи та фінансів |
Citation: | Павленко В. І. Нормативні засади адміністративно-правового статусу Національного Агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів / В. І. Павленко // Правова позиція, № 1 (42), 2024. С. 85-92. |
Series/Report no.: | Правова позиція;№ 1 (42), 2024 |
Abstract: | Стаття присвячена дослідженню нормативних засад адміністративного правового статусу Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА). Встановлено, що адміністративно-правовий статус АРМА, його окремих елементів, визначається національними нормативно-правими актами та закордонними акти. Національний рівень регулювання адміністративно-правового статусу АРМА здійснюється положеннями Конституції та законів України, а також підзаконними актами. Запропоновано поділ національних нормативно-правових актів, якими врегульовано адміністративно-правовий статус АРМА на окремі групи, які встановлюють загальні засади функціонування АРМА; спеціальні засади функціонування АРМА; та, які визначають матеріальні та процесуально-процедурні аспекти здійснення окремих повноважень АРМА; особливості проходження державної служби в АРМА; програмні цілі функціонування та реформування. Встановлено відсутність правових підстав та обґрунтовано відсутність практичної необхідності затвердження КМ України Положення про АРМА. З’ясовано, що особливістю АРМА, що обумовлена його спеціальним статусом, є правомочність видавати нормативно-правові акти, положеннями яких самостійно визначаються (врегульовуються) питання здійснення своїх повноважень на підзаконному рівні. Визначено, що закордонні акти, якими врегульовано адміністративно-правовий статус АРМА, включають акти Європейського Союзу (acquis ЄС) та міжнародні договори, згоду на обов’язковість яких надано ВР України. Викормлено основні акти Європейського Союзу (acquis ЄС) і міжнародні договори, згоду на обов’язковість яких надано ВР України, та охарактеризовано їх значення в діяльності АРМА. Обґрунтовано, що двосторонніми договорами (угодами), предметом яких є правова допомога, питання виявлення та розшуку активів, одержаними від корупційних та інших злочинів безпосередньо не знаходять конкретизованого регулювання. Встановлено, що укладання міжвідомчих міжнародних угод про співробітництво з органами іноземних держав до компетенції яких належать питання щодо виявлення та розшуку активів, одержаних злочинним шляхом є необхідним інструментом міжнародного співробітництва АРМА, який не використовується на теперішній час. Запропоновано АРМА посилити діяльність із укладання міжвідомчих міжнародних угод з органами іноземних держав до компетенції яких належать питання щодо виявлення та розшуку активів, одержаних злочинним шляхом. |
URI: | http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6751 |
ISSN: | 2521-6473 |
Appears in Collections: | 2024/1(42) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.