Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6628
Назва: Розробка математичної моделі оптимізації техніко-експлуатаційних параметрів міського електротранспорту
Інші назви: Development of a mathematical model for optimization of technical and operational parameters of urban electric transport
Автори: Леснікова, І. Ю.
Халіпова, Н. В.
Кузьменко, А. І.
Разгонов, С. А.
Лесніков, П. В.
Ключові слова: пасажирські перевезенн
задача оптимізації
міський електричний транспорт
Дата публікації: 15-сер-2024
Видавництво: Університет митної справи та фінансів
Бібліографічний опис: Леснікова І. Ю. Розробка математичної моделі оптимізації техніко-експлуатаційних параметрів міського електротранспорту / І. Ю. Леснікова, Н. В. Халіпова, А. І. Кузьменко, С. А. Разгонов, П. В. Лесніков // Системи та технології, № 2 (66), 2023. С. 83-96.
Серія/номер: Системи та технології;№ 2 (66), 2023
Короткий огляд (реферат): Стаття призначена удосконалення пасажирських перевезень на міському електричному транспорті. Розро-блено оптимізаційну модель, яка дозволяє оптимально розподілити наявний рухомий склад по маршрутам міста, що дозволить перевезти якомога більше пасажирів, зменшити витрати на експлуатацію та збільшити комфорт для паса-жирів на тролейбусних маршрутах м. Дніпро. Проаналізовано ефективність від впровадження даної моделі.Важливість якості обслуговування пасажирів збільшується в умовах формування ринкового середовища і роз-витку конкуренції (між окремими видами транспорту). З розвитком ринку транспортних послуг у споживача (паса-жира) з’явилась можливість вибору найбільш якісного, зручного і безпечного виду перевезень. Пасажир буде обирати той вид транспорту, де якість обслуговування (гарантії ввічливості, доброзичливості, комфортності, швидкості, без-пеки і т.д.) найвищі. Вибрані за такими критеріями транспортні підприємства будуть мати більші доходи, прибутки, будуть найбільш конкурентоспроможні.Мета роботи: розробка заходів з підвищення ефективності перевезення пасажирів на міському електричному транспорті.У процесі написання статті були виконані наступні завдання: проаналізовано статистичні дані пасажирських перевезень міським електричним транспортом в Україні та в м. Дніпро; розроблено модель оптимального розподілу рухомого складу на маршрутах міського електричного транспорту; розв’язано задачу оптимізації та проаналізовано результати розв’язку. Розроблена оптимізаційна модель дає змогу оптимізувати кількість рухомого складу, який перевозить наявний пасажиропотік на маршрутах, зменшити експлуатаційні витрати та збільшити рівень комфорту для пасажирів. Також було розраховано основні характеристики деяких маршрутів тролейбусів м. Дніпро; розраховано основні експлу-атаційні характеристики цих маршрутів, за якими було визначено інтервали руху тролейбусів, час оберту на маршруті.В результаті розрахунку оптимізаційної моделі, отримали, що необхідно 52 одиниці рухомого складу, замість 56 (на 8%), середній коефіцієнт комфортності збільшити на 15,7%, вартість години роботи зменшити на 3273,7 грн (8%). Слід зазначити, що зменшення рухомого складу впливає на інтервал руху тролейбусів, але це зменшення відбу-вається на маршрутах, де велика кількість рухомого складу. Інтервал підвищиться в середньому на 1,5 хвилини, що є прийнятним для очікування пасажирами. Також можна вжити заходи для збільшення швидкості руху тролейбусів, наприклад, виділення смуги для громадського транспорту по пр. Слобожанському.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6628
ISSN: 2521-6643
Розташовується у зібраннях:2023/2(66)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
130-Article Text-244-1-10-20240221.pdf1,06 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.