Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6310
Назва: Академічна недоброчесність як правовий феномен
Автори: Шишка, Р. Б.
Христинченко, Н. П.
Бородін, І. Л.
Ключові слова: автор
авторське право
акадеічна доброчесніть
освіта, плагіат
порушення
санкції
стягнення
інтелектальнп власність
Дата публікації: 10-січ-2024
Видавництво: Університет митної справи та фінансів
Бібліографічний опис: Шишка Р. Б., Христинченко Н. П., Бородін І. Л. Академічна недоброчесність як правовий феномен. Правова позиція, № 3 (40), 2023. С. 66-69.
Серія/номер: Правова позиція;№ 3 (40), 2023
Короткий огляд (реферат): Презентована робота, як результат давнішніх роздумів авторів про сутність субінституту недобросовісної конкуренції та її співвідношення з субінстутом плагіату, визрівала давно . У своїй конструкції в позитивному праві вони співпадають, що слугує маніпулаюванню ними зі всіма наслідками, особливо за суб’єктивного сприйняття та наступного звинувачення й маніпуляції складами правопорушень цих субінститутів. В приватному делікті ця межа взагалі стирається тим більше при тенденції постійного і , на наш погляд не виправданого, скорочення письмових робіт студентів як виду проміжного контролю стану підготовки студентів. Відповідно, виникає потреба розмежування за суб’єктами, сферою застосування наслідками та формалізацією.При аналізі позитивного визначення конструкції академічної недобросовісності встановлено його неточність, можливість маніпулювання та тенденційного застосування. Такі вади при суб’єктивному сприйнятті є небезпечними. На підставі порівняння елементів зазначених субінститутів як різновидів навчального та наукового чи творчого шахрайства автор вважає, що таке розмежування доцільно проводити: за сферою прояву: академічна недобросовісність в освіті, а плагіат – в науці та творчості; за порушниками де першими є студенти, а другими – науково-педагогічні та наукові працівники: за об‘єктом правової охорони – правопорядок у сфері освітянської діяльності та кваліфікаційні вимоги до випускників вищого навчального закладу і такий же порядок при створенні та формалізації (оприлюдненні) творів авторського права; за наслідками де при першій знижуються вимоги до проміжного та підсумкового контролю успішності студентів та якості освіти, а другій – псевдонауковості «авторів» окремих теоретичних конструкцій та хибних наслідків їх слідуванню при сприйнятті їх державами та бізнесом. Пропонується за вказаними вище критеріями розмежувати зазначені субінститути для чого варто розробити та оприлюднити Міністерством освіти та науки України відповідні роз’яснення та рекомендації закладам освіти та науки стосовно виявлення та кваліфікації зазначених порушень та стягнень на деліквентів.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6310
ISSN: 2521-6473
Розташовується у зібраннях:2023/3(40)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
11.pdf306,2 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.