Please use this identifier to cite or link to this item: http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/6310
Title: Академічна недоброчесність як правовий феномен
Authors: Шишка, Р. Б.
Христинченко, Н. П.
Бородін, І. Л.
Keywords: автор
авторське право
акадеічна доброчесніть
освіта, плагіат
порушення
санкції
стягнення
інтелектальнп власність
Issue Date: 10-Jan-2024
Publisher: Університет митної справи та фінансів
Citation: Шишка Р. Б., Христинченко Н. П., Бородін І. Л. Академічна недоброчесність як правовий феномен. Правова позиція, № 3 (40), 2023. С. 66-69.
Series/Report no.: Правова позиція;№ 3 (40), 2023
Abstract: Презентована робота, як результат давнішніх роздумів авторів про сутність субінституту недобросовісної конкуренції та її співвідношення з субінстутом плагіату, визрівала давно . У своїй конструкції в позитивному праві вони співпадають, що слугує маніпулаюванню ними зі всіма наслідками, особливо за суб’єктивного сприйняття та наступного звинувачення й маніпуляції складами правопорушень цих субінститутів. В приватному делікті ця межа взагалі стирається тим більше при тенденції постійного і , на наш погляд не виправданого, скорочення письмових робіт студентів як виду проміжного контролю стану підготовки студентів. Відповідно, виникає потреба розмежування за суб’єктами, сферою застосування наслідками та формалізацією.При аналізі позитивного визначення конструкції академічної недобросовісності встановлено його неточність, можливість маніпулювання та тенденційного застосування. Такі вади при суб’єктивному сприйнятті є небезпечними. На підставі порівняння елементів зазначених субінститутів як різновидів навчального та наукового чи творчого шахрайства автор вважає, що таке розмежування доцільно проводити: за сферою прояву: академічна недобросовісність в освіті, а плагіат – в науці та творчості; за порушниками де першими є студенти, а другими – науково-педагогічні та наукові працівники: за об‘єктом правової охорони – правопорядок у сфері освітянської діяльності та кваліфікаційні вимоги до випускників вищого навчального закладу і такий же порядок при створенні та формалізації (оприлюдненні) творів авторського права; за наслідками де при першій знижуються вимоги до проміжного та підсумкового контролю успішності студентів та якості освіти, а другій – псевдонауковості «авторів» окремих теоретичних конструкцій та хибних наслідків їх слідуванню при сприйнятті їх державами та бізнесом. Пропонується за вказаними вище критеріями розмежувати зазначені субінститути для чого варто розробити та оприлюднити Міністерством освіти та науки України відповідні роз’яснення та рекомендації закладам освіти та науки стосовно виявлення та кваліфікації зазначених порушень та стягнень на деліквентів.
URI: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6310
ISSN: 2521-6473
Appears in Collections:2023/3(40)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11.pdf306,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.