Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/6141
Название: Global innovations in tourism
Авторы: Sardak, Sergii
Dzhyndzhoian, Vladimir
Samoilenko, Alla
Ключевые слова: tourism
innovations
globalization
world
type of tourism
innovative factors
Дата публикации: 28-ноя-2023
Издательство: LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”
Библиографическое описание: Sergii Sardak, Vladimir Dzhyndzhoian and Alla Samoilenko (2016). Global innovations in tourism. Innovative Marketing , 12(3), 45-50.
Серия/номер: Innovative Marketing;Volume 12, Issue 3, 2016
Аннотация: The article is devoted to the increasing role of tourism in the world economy. The dynamics of international tourism indicators is investigated. The main global innovations in the tourism industry are identified: the growth of tourism types; the application of qualitatively new solutions of scientific and methodological and applied character; growing of tourism influence on the society; the existence of synergistic effect in the tourist industry as a result of combination of subjects efforts at all management levels; changing of the role of internal and external factors that encourage innovative tourism development. In the article, the interaction of global processes on tourism innovations is defined. These processes are: intellectualization, informatization, cooperation, formation of the global tourism market, liberalization of the national tourism markets, increased competition and the spread of transnationalization.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6141
Располагается в коллекциях:Кафедра міжнародного туризму та готельно-ресторанного бізнесу

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Скопус 2016.pdf182,23 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.