Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/5922
Название: Моделювання взаємодії колії та рухомого складу
Авторы: Халіпова, Н. В.
Ключевые слова: моделювання системи «екіпаж–колія»
оптимальні й раціональні параметри взаємодії
теорія множин
векторна оптимізація
множинна структура об’єктів
Дата публикации: 17-окт-2023
Издательство: Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту
Библиографическое описание: Халіпова Н. В. Моделювання взаємодії колії та рухомого складу. Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту, 2013, вип. 5 (47). С. 59-69.
Серия/номер: Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту;2013, вип. 5 (47)
Аннотация: Мета. Моделювання взаємодії елементів системи «екіпаж–колія» потребує врахування різних за змістом критеріїв, а також аналізу впливу багатьох чинників та фактора невизначеності й випадковості на основні показники задля забезпечення оптимальних або ж раціональних параметрів роботи системи. Для дослідження процесу взаємодії необхідні нові теоретичні підходи до формулювання задач, що базуються на узагальненні існуючих підходів до моделювання. Метою цієї роботи є розвиток моделі взаємодії колії та рухомого складу на основі застосування множинної структури об’єктів. Методика. Виділено та сформовано основні критерії оцінки розв’язків задачі оптимізації динамічної взаємодії колії та рухомого складу – забезпечення якості та безпеки здійснення процесу перевезень, підвищення їх ефективності та зниження собівартості. На основі використання методів векторної оптимізації запропоновано модель системи взаємодіючих елементів рухомого складу та колії. Для синтезу моделі застосовано математичний аппарат з множинної структури об’єктів. Результати. Узагальнено підходи до моделювання в задачах взаємодії рухомого складу та колії для різних конструктивних елементів системи за різних умов експлуатації. Цей теоретичний підхід продемонстровано на прикладах моделювання взаємодії пасажирського та вантажного вагонів із колією за різних експлуатаційних умов. Наукова новизна. Запропонований теоретичний підхід до розв’язання задачі взаємодії колії та рухомого складу, що базується на синтезі існуючих моделей шляхом застосування множинної структури об’єктів. Практична значимість. Використання запропонованої моделі дає можливість структурувати основні дані та показники в ході моделювання процесів взаємодії рухомого складу та колії, формувати оптимальні та раціональні параметри функціонування системи та визначати ефективні експлуатаційні параметри й систему заходів щодо раціонального використання інфраструктури.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5922
ISSN: 2307–6666
Располагается в коллекциях:Кафедра транспортних технологій міжнародної логістики

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
vdnuzt_2013_5_9 Халипова.pdf398,89 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.