Please use this identifier to cite or link to this item: http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/5631
Title: Сучасні підходи до формування громадянської компетентності студентів: міжнародний та національний контексти
Authors: Токарєва, А.В.
Чижикова, І.В.
Keywords: громадянська компетентність
громадянськість
громадянин
громадянські чесноти
громадянська культура
громадянська освіта
серйозні відеоігри
освітня політика
Issue Date: 23-Aug-2023
Publisher: Університет імені Альфреда Нобеля
Citation: Токарєва А.В. Сучасні підходи до формування громадянської компетентності студентів: міжнародний та національний контексти / А.В. Токарєва, І.В. Чижикова // Вісник університету імені альфреда нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки., 2021. № 1 (21). С. 88-93.
Series/Report no.: Вісник університету імені альфреда нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки.;2021. № 1 (21)
Abstract: Статтю присвячено аналізу феномену громадянської компетентності студентської молоді в міжнародному та національному контекстах. Проаналізовано такі ключові поняття, як громадянство, громадянин, громадянські чесноти, громадянська культура, громадянська компетентність. Простежено генезис та становлення основних понять дослідження від часів Аристотеля до сьогодення. Спираючись на теоретичний аналіз, наведено узагальнене визначення поняття «громадянська компетентність», яку розглянуто як соціальне явище, що можна сформувати шляхом навчання та виховання. У другій частині статті обґрунтовано значущість процесу громадянської освіти як для України, так і для інших країн світу. Подано основні структурні компоненти громадянської освіти, серед яких виявлено знання та розуміння ключових понять громадянськості; цінності та ставлення; навички та здібності. Наведено моделі громадянської освіти та окреслено шляхи її впровадження у середній та вищій школах. Виокремлено проблеми, пов’язані зі становленням громадянської освіти в Україні. Зроблено акцент на використанні серйозних відеоігор як перспективного засобу формування громадянської компетентності, що наразі, активно використовується в країнах західної Європи. Наведено приклади соціальних проєктів на основі серйозних відеоігор, веб-платформ та мобільних пристроїв, спрямованих на вирішення соціальних проблем суспільства. Зроблено висновки про необхідність визнання громадянської освіти не тільки і не стільки як предмета навчальної програми, а як важливої частини освітньої політики – центральної як для освітян, так і для суспільства в цілому, як на міжнародному, так і на національному рівнях.
URI: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5631
ISSN: 2522-9133
Appears in Collections:Кафедра іноземної філології, перекладу та професійної мовної підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11 (1).pdf242,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.