Please use this identifier to cite or link to this item:
http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/5014
Title: | Адміністративно-правові засади забезпечення права на фахову передвищу освіту особам з інвалідністю |
Authors: | Легеза, Є.О. Лютіков, П.С. |
Keywords: | зарубіжний досвід освіта права осіб з інвалідністю реалізація передвища освіта |
Issue Date: | 9-Mar-2023 |
Publisher: | Ужгородський національний університет |
Citation: | Легеза Є.О., Лютіков П.С. Адміністративно-правові засади забезпечення права на фахову передвищу освіту особам з інвалідністю. Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія Право, Випуск 75, Частина 1, 2023. С. 234-238. |
Series/Report no.: | Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія Право;Випуск 75, Частина 1, 2023 |
Abstract: | Наукова стаття присвячена адміністративно-правовим засадам забезпечення права на фахову передвищу освіту особам з інвалідністю: зарубіжний досвід та напрямки удосконалення. Розкрито досвід США, європейський країн забезпечення права на фахову передвищу освіту осабм з інвалідністю Акцентовано увагу, що вища освіта США і Великої Британії – традиційно відноситься до так званої ліберальної, або ринкової, моделі, що характеризується високим ступенем децентралізації управління й диверсифікацією систем вищої освіти. В Італії держава має виключні законодавчі повноваження щодо загальних питань у галузі освіти, мінімальних стандартів, що мають бути гарантовані по всій країні, та основних принципів. Регіони визначають шкільні мережі в межах своїх територій, коригують шкільний календар, мають виключні повноваження у сфері професійної освіти та навчання. Школи є автономними в плані дидактичної, організаційної та науково-дослідницької роботи. Італійська держава несе відповідальність за фінансування шкіл як на освітні, так і на адміністративні цілі. Зроблено висновок, що якісне формування та реалізації фахової передвищої освіти особам з інвалідністю можливо через запозичення позитивного зарубіжного досвіду: а) відкритість формування та реалізації державної політики у наведеній сфері для осіб з інвалідністю; б) активний розвиток, заохочення, стимулювання провадження інноваційної діяльності закладами вищої школи, в тому числі, і фахової передвищої освіти для осіб з інвалідністю; а) якісно нова парадигма змісту освіти – розгляд її не як сукупності наданого об’єму знань, вмінь та навичок, що підібрані за визначеною спеціальністю, а формування всебічно розвиненої особистості за комплексним підходом. Відбувається зміщення акценту не стільки на те, скільки знає здобувач, зокрема, осіб з інвалідністю спеціальних відомостей у обраній сфері навчання, а на те, яким чином розвинені за допомогою такого навчання такі його професійні якості, як здатність адаптуватися, практичність та ініціативність, можливість застосувати отримані спеціальні знання, у необхідних випадках творчо їх переосмислити для осіб з інвалідністю. Отже, при впровадженні електронного урядування в Україні, нам необхідно враховувати досвід зарубіжних країн для уникнення типових помилок та здобуття для себе найбільш успішних практик. Пріоритетом для країн, які нами були дослідженні є запровадження якісної фахової передвищої освіти вразливим верствам населення. |
URI: | http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5014 |
ISSN: | 2307-3322 |
Appears in Collections: | Кафедра публічного та приватного права |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
75 part 1-234-238.pdf | 398,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.