Please use this identifier to cite or link to this item: http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/4701
Title: Просторові моделі теорії неперервних задач оптимального розбиття множин
Other Titles: Spatial models of the theory of optimal division of sets’ continuous problems
Authors: Фірсов, О. Д.
Трофімов, О. В.
Trofimov, A. V.
Firsov, A. D.
Keywords: оптимальне розбиття множин
параметрично задані криві
траєкторії переміщення вантажів
optimal partitioning sets
parametric curves
cargo moving tra-jectories
Issue Date: 25-Mar-2022
Publisher: Університет митної справи та фінансів
Citation: Фірсов О. Д. Просторові моделі теорії неперервних задач оптимального розбиття множин / О. Д. Фірсов, О. В. Трофімов // Системи та технології. - 2020. - № 2. - С. 67-78
Series/Report no.: Системи та технології;2020. - № 2
Abstract: В теорії неперервних задач оптимального розбиття множин (ОРМ) було отримано ряд фундаментальних результатів. Розроблено методи та алгоритми розв'язання багатопродуктових, лінійних і нелінійних, стохастичних і динамічних задач оптимального розбиття множини із заданими і незаданими координатами центрів підмножин. Різноманітність початко-вих даних, що включають інформацію про властивості множини, обмеження на ті чи інші параметри задачі і критерії якості, визначає широке коло прикладних задач розбиття. Сучасні транспортні процеси характеризуються високими швидкостями, в них беруть участь нові транспортні засоби. Відповідно, виникає необхідність в аналізі не тільки самої траєкторії переміщення, але й властивостей цієї траєкторії. В роботі досліджені задачі оптимального розбиття ділянки просторової кривої, які є окремими випадками неперервної задачі ОРМ з розміщенням центрів підмножин. Запропоновано нові формулювання задач ОРМ для окремих випадків. Кожна задача являє собою узагальнення попередньої. Функція вартості інтерпретується як геометрична характеристика кривої. Враховується вплив кривизни і кручення на вартість переміщення. Фактично вводиться нова метрика для даного класу задач. Показано, що в таких постановках можливо проінтегрувати цільову функцію і отримати задачу класичного типу. Загальний підсумок проведених досліджень можна сформулювати як врахування під час переміщення не тільки довжини траєкторії, але і вартості маневрування уздовж цієї траєкторії в рамках задачі оптимального розбиття множин з розміщенням центрів. Врахування геометричних характеристик переводить описані задачі ОРМ в прикладну область. Сучасні вимоги під час переміщення вантажів вимагають обліку максимального числа факторів, що впливають на процес, а це означає, що потрібні дані і залежності всередині самого процесу. В даному випадку це геометрія траєкторій; наступний крок – це фізика процесу, взаємодія з дорогою або повітряним простором.
URI: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4701
ISSN: 2521-6643
Appears in Collections:2020/2(60)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5 Фірсов Щ. Д..pdfелектронне видання467,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.