Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4701
Назва: | Просторові моделі теорії неперервних задач оптимального розбиття множин |
Інші назви: | Spatial models of the theory of optimal division of sets’ continuous problems |
Автори: | Фірсов, О. Д. Трофімов, О. В. Trofimov, A. V. Firsov, A. D. |
Ключові слова: | оптимальне розбиття множин параметрично задані криві траєкторії переміщення вантажів optimal partitioning sets parametric curves cargo moving tra-jectories |
Дата публікації: | 25-бер-2022 |
Видавництво: | Університет митної справи та фінансів |
Бібліографічний опис: | Фірсов О. Д. Просторові моделі теорії неперервних задач оптимального розбиття множин / О. Д. Фірсов, О. В. Трофімов // Системи та технології. - 2020. - № 2. - С. 67-78 |
Серія/номер: | Системи та технології;2020. - № 2 |
Короткий огляд (реферат): | В теорії неперервних задач оптимального розбиття множин (ОРМ) було отримано ряд фундаментальних результатів. Розроблено методи та алгоритми розв'язання багатопродуктових, лінійних і нелінійних, стохастичних і динамічних задач оптимального розбиття множини із заданими і незаданими координатами центрів підмножин. Різноманітність початко-вих даних, що включають інформацію про властивості множини, обмеження на ті чи інші параметри задачі і критерії якості, визначає широке коло прикладних задач розбиття. Сучасні транспортні процеси характеризуються високими швидкостями, в них беруть участь нові транспортні засоби. Відповідно, виникає необхідність в аналізі не тільки самої траєкторії переміщення, але й властивостей цієї траєкторії. В роботі досліджені задачі оптимального розбиття ділянки просторової кривої, які є окремими випадками неперервної задачі ОРМ з розміщенням центрів підмножин. Запропоновано нові формулювання задач ОРМ для окремих випадків. Кожна задача являє собою узагальнення попередньої. Функція вартості інтерпретується як геометрична характеристика кривої. Враховується вплив кривизни і кручення на вартість переміщення. Фактично вводиться нова метрика для даного класу задач. Показано, що в таких постановках можливо проінтегрувати цільову функцію і отримати задачу класичного типу. Загальний підсумок проведених досліджень можна сформулювати як врахування під час переміщення не тільки довжини траєкторії, але і вартості маневрування уздовж цієї траєкторії в рамках задачі оптимального розбиття множин з розміщенням центрів. Врахування геометричних характеристик переводить описані задачі ОРМ в прикладну область. Сучасні вимоги під час переміщення вантажів вимагають обліку максимального числа факторів, що впливають на процес, а це означає, що потрібні дані і залежності всередині самого процесу. В даному випадку це геометрія траєкторій; наступний крок – це фізика процесу, взаємодія з дорогою або повітряним простором. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4701 |
ISSN: | 2521-6643 |
Розташовується у зібраннях: | 2020/2(60) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
5 Фірсов Щ. Д..pdf | електронне видання | 467,81 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.