Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/4701
Название: Просторові моделі теорії неперервних задач оптимального розбиття множин
Другие названия: Spatial models of the theory of optimal division of sets’ continuous problems
Авторы: Фірсов, О. Д.
Трофімов, О. В.
Trofimov, A. V.
Firsov, A. D.
Ключевые слова: оптимальне розбиття множин
параметрично задані криві
траєкторії переміщення вантажів
optimal partitioning sets
parametric curves
cargo moving tra-jectories
Дата публикации: 25-мар-2022
Издательство: Університет митної справи та фінансів
Библиографическое описание: Фірсов О. Д. Просторові моделі теорії неперервних задач оптимального розбиття множин / О. Д. Фірсов, О. В. Трофімов // Системи та технології. - 2020. - № 2. - С. 67-78
Серия/номер: Системи та технології;2020. - № 2
Аннотация: В теорії неперервних задач оптимального розбиття множин (ОРМ) було отримано ряд фундаментальних результатів. Розроблено методи та алгоритми розв'язання багатопродуктових, лінійних і нелінійних, стохастичних і динамічних задач оптимального розбиття множини із заданими і незаданими координатами центрів підмножин. Різноманітність початко-вих даних, що включають інформацію про властивості множини, обмеження на ті чи інші параметри задачі і критерії якості, визначає широке коло прикладних задач розбиття. Сучасні транспортні процеси характеризуються високими швидкостями, в них беруть участь нові транспортні засоби. Відповідно, виникає необхідність в аналізі не тільки самої траєкторії переміщення, але й властивостей цієї траєкторії. В роботі досліджені задачі оптимального розбиття ділянки просторової кривої, які є окремими випадками неперервної задачі ОРМ з розміщенням центрів підмножин. Запропоновано нові формулювання задач ОРМ для окремих випадків. Кожна задача являє собою узагальнення попередньої. Функція вартості інтерпретується як геометрична характеристика кривої. Враховується вплив кривизни і кручення на вартість переміщення. Фактично вводиться нова метрика для даного класу задач. Показано, що в таких постановках можливо проінтегрувати цільову функцію і отримати задачу класичного типу. Загальний підсумок проведених досліджень можна сформулювати як врахування під час переміщення не тільки довжини траєкторії, але і вартості маневрування уздовж цієї траєкторії в рамках задачі оптимального розбиття множин з розміщенням центрів. Врахування геометричних характеристик переводить описані задачі ОРМ в прикладну область. Сучасні вимоги під час переміщення вантажів вимагають обліку максимального числа факторів, що впливають на процес, а це означає, що потрібні дані і залежності всередині самого процесу. В даному випадку це геометрія траєкторій; наступний крок – це фізика процесу, взаємодія з дорогою або повітряним простором.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4701
ISSN: 2521-6643
Располагается в коллекциях:2020/2(60)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
5 Фірсов Щ. Д..pdfелектронне видання467,81 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.