Короткий опис (реферат):
Проблема заздрості, незважаючи на свою поширеність
у щоденному житті, залишається малодослідженою в контексті саме
підліткового віку. У психологічній науці заздрість розглядається як амбівалентне
соціально-емоційне явище, яке може виконувати як деструктивну, так і
конструктивну функцію. Особливої актуальності ця проблема набуває у період
підліткового розвитку, коли особистість переживає кризи самоідентифікації,
активно формує ціннісні орієнтації та порівнює себе з оточенням.
Актуальність дослідження зумовлена як загальною
значущістю проблеми заздрості для психології особистості, так і потребою
глибшого розуміння її специфіки у підлітковому віці. Вивчення особливостей
прояву заздрості у підлітків дозволяє не лише діагностувати ризик
деструктивних соціальних проявів, але й виявити потенціал для розвитку
моральної самосвідомості, емоційного інтелекту та конструктивних форм
особистісного зростання