Abstract:
У статті представлено загальний огляд та аналіз фахових комунікативних компетентностей працівників туристичної та готельно-ресторанної сфери, з акцентом на важливість максимального їх урахування в управлінській та
маркетинговій діяльності підприємств. Доведено специфічні особливості туризму та готельно-ресторанної справи в
застосуванні комунікативних компетентностей персоналу, їх відмінності від будь-яких інших галузей, зумовлені різним
характером комунікацій. Проаналізовано комунікативні компетентності персоналу трьох категорій – «першої лінії»,
орієнтованого на спілкуванні зі споживачами при наданні послуг, «другої лінії», що здійснює комунікації головним чином
з партнерами та всередині колективу, та керівного персоналу. Виділено ключові комунікативні компетентності персоналу «першої лінії» на різних етапах циклу споживання відповідного продукту.