Короткий опис (реферат):
Статтю присвячено дослідженню контролю за діяльністю Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА). Обґрунтовано, що контроль за діяльністю АРМА характеризує його адміністративно-правовий статус як центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом, а також забезпечує ефективність здійснення повноважень АРМА, його самостійність та незалежність, унеможливлення втручання в його діяльність інших органів та осіб.
Запропоновано контроль за діяльністю АРМА поділяти на загальний (поширюється на всі органи виконавчої
влади, що не виключає встановлення й окремих особливостей їх реалізації щодо АРМА) та спеціальний (передбачаються
Законом та застосовується виключно до АРМА), який включає державний контроль (здійснюються відповідними органами державної влади як безпосередньо, так і через інших суб’єктів), самоконтроль (здійснюється самостійно АРМА)
та громадський контроль (здійснюється громадською радою при АРМА, інститутами громадянського суспільства).
Охарактеризовано незалежну зовнішню оцінку діяльності АРМА та щорічний зовнішній аудит діяльності АРМА,
підготовку АРМА щорічного звіту та внутрішній аудит діяльності АРМА, а також громадський контроль. Встановлено наявність прогалин та колізій положень законодавства, яким врегульовано порядок та строки проведення незалежної зовнішньої оцінки діяльності АРМА та щорічного зовнішнього аудиту діяльності АРМА. Акцентовано увагу на
необхідності законодавчого встановлення порядку визначення міжнародної або національної аудиторської компанії,
яка буде здійснювати щорічний діяльності АРМА. Критично оцінено поділ зовнішнього аудиту діяльності АРМА на
аудит фінансової звітності АРМА та операційний аудит (управлінський аудит) діяльності АРМА.
Запропоновано внесення змін до положень чинного законодавства.