Короткий опис (реферат):
У статі аналізуються теоретичні та методологічні підходи до наукового аналізу фірми та її еволюції в різних напрямах економічної думки. Авторами поставлено за мету визначити фактори еволюції фірми в цифровій економіці. Увагу авторів зосереджено на тих факторах, що пов’язані з інституційною сферою й визначають появу
характерних (атрибутивних) ознак фірми в процесі цифровізації економіки. Розглянуто питання про вплив інституалізації економічних відносин на внутрішні перетворення у фірмі. Доводиться, що фірма забезпечує накопичення технологічного та інституційного потенціалу цифрового суспільства. Розглянуто організаційно-економічні та організаційно-правові форми виробництва, що дозволяють ефективну економічну реалізацію віртуальної власності та предметної квазімонополії на віртуальний продукт фірми. Авторами показано, що процес цифровізації в Україні відбувається в руслі світових тенденцій формування сучасних мікроекономічних структур. Встановлено тенденцію щодо зближення технологічної та інституційної концепцій фірми. Новий підхід дозволяє пояснити еволюцію фірми в
цифровому суспільстві, інституційну ефективність фірми з точки зору реалізації квазімонополії на нову інформацію (знання).