Аннотации:
У статті досліджено підходи науковців до визначення конкурентного потенціалу підприємства, який цілеспрямований на забезпечення і підвищення рівня його конкурентоспроможності. Визначено властивості та характеристики
конкурентоспроможності підприємства. Проаналізовано аспекти формування конкурентних переваг підприємств за
умов посилення інтеграційно-глобалізаційних процесів і визначення базових чинників успіхів, зокрема стратегічного
характеру. Обґрунтовано чинники конкурентних переваг в поточній та стратегічній перспективі розвитку підприємства. Розкрито специфіку інформаційно-аналітичного інструментарію для проведення діагностики конкурентних
переваг підприємства та дослідження переваг підприємств-конкурентів. Наведено умови забезпечення та підвищення
конкурентоспроможності продукції та підприємства на основі сучасних напрямів розвитку конкурентного потенціалу. Доведено, що пріоритетним для кожного підприємства є виокремлення власних концептуальних засад щодо посилення конкурентних переваг в стратегічній перспективі та формування критеріїв їх оцінки.