Репозитарiй DSpace

Кримінально-правовий захист діяльності правоохоронних органів

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Горбачова, І. М.
dc.contributor.author Бойченко, В. П.
dc.date.accessioned 2024-09-27T12:11:33Z
dc.date.available 2024-09-27T12:11:33Z
dc.date.issued 2024-09-27
dc.identifier.citation Горбачова І. М. Кримінально-правовий захист діяльності правоохоронних органів / І. М. Горбачова, В. П. Бойченко // Правова позиція, № 2 (43), 2024. С. 34-39. uk_UA
dc.identifier.issn 2521-6473
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6784
dc.description.abstract У статті аналізуються межі кримінально-правового регулювання захисту діяльності правоохоронних органів в умовах сьогодення, їх практичних аспектів. Було встановлено, що для кримінальних правопорушень, що посягають на нормальну діяльність правоохоронних органів, характерним є те, що такі діяння вчиняються в сфері публічного управління фізичною особою, яка порушує нормативні приписи та законні вимоги працівника правоохоронного органу. Це свою чергу тягне за собою порушення в тій чи іншій формі нормальної діяльність органів влади. Визначено, що при вчиненні діянь, передбачених ст. ст. 342 (ч. 2–3), 343, 345, 347, 348, 349 КК України, шкода заподіюється встановленому законом порядку здійснення управлінської діяльності правоохоронними органами. Аналіз норм КК України показує, що від управлінської діяльності правоохоронних органів слід відрізняти управлінську діяльність представників влади, державних та громадських діячів, членів громадських формувань. При кваліфікації вищезазначених діянь слід виходити, що вимоги, які пред’являються працівником правоохоронного органу до особи, є законними, та особа усвідомлює, що перешкоджання вчиняється законні діяльності працівника правоохоронного органу, який виконує функції, покладені на нього законом. Визначено, що кримінальне законодавство містить комплекс кримінально-правових приписів, що дозволяють ефективно протидіяти незаконному перешкоджанню діяльності правоохоронних органів, хоча низка з них не позбавлена недоліків. Серед іншого пропонується задля розв’язання колізійності норм виключити з ч. 3 ст. 296 КК України кваліфікуючу ознаку «пов’язані з опором….», і кваліфікувати відповідні дії за умовами реальної сукупності. Зауважується, що в процесі захисту законної діяльності правоохоронних органів, доцільно враховувати можливі випадки зловживань з боку правоохоронних органів, та розглядати такі випадки протидії працівнику правоохоронного органу як дії в умовах обставин, що виключають кримінальну протиправність діяння. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Правова позиція;№ 2 (43), 2024
dc.subject кримінальна відповідальність uk_UA
dc.subject авторитет органів влади uk_UA
dc.subject управлінська діяльність uk_UA
dc.subject правоохоронний орган uk_UA
dc.subject кримінально-правова кваліфікація uk_UA
dc.subject опір uk_UA
dc.subject перешкоджання uk_UA
dc.subject посягання на життя uk_UA
dc.title Кримінально-правовий захист діяльності правоохоронних органів uk_UA
dc.title.alternative Criminal law protection of law enforcement agencies activities uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

  • 2024/2(43)
    Правонаступник наукового журналу “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Право”

Показати скорочений опис матеріалу