Репозиторий Dspace

Межі допустимого втручання держави в діяльність релігійних організацій: практика Європейського Суду з Прав Людини

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Віхляєв, М. Ю.
dc.contributor.author Пилипенко, Ю. П.
dc.date.accessioned 2024-09-27T11:47:14Z
dc.date.available 2024-09-27T11:47:14Z
dc.date.issued 2024-09-27
dc.identifier.citation Віхляєв М. Ю. Межі допустимого втручання держави в діяльність релігійних організацій: практика Європейського Суду з Прав Людини / М. Ю. Віхляєв, Ю. П. Пилипенко // Правова позиція, № 2 (43), 2024. С. 44-48. uk_UA
dc.identifier.issn 2521-6473
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6782
dc.description.abstract Статтю присвячено межам допустимого втручання держави в діяльність релігійних організацій. Дослідження побудовано на основі аналізу практики Європейського суду з прав людини щодо статті 9 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Досліджено зміст найбільш значущих рішень щодо цього права, виокремлено основні правові висновки щодо суті порушення цього права. За результатами дослідження було визначено випадки, коли втручання держави в діяльність релігійних організацій є таким, що суперечить ст. 9 Конвенції. До таких випадків належить, зокрема, покарання особи за те, що вона просто діяла в якості релігійного лідера групи. Встановлено, що держава не може усувати причини релігійної напруженості шляхом усунення плюралізму. Замість цього, держава повинна забезпечувати толерантне ставлення між конкуруючими релігійними групами. Держава, як правило, не може втручатися у спір між двома конкуруючими частинами релігійної організації щодо легальності органів управління. Обов’язком держави є збереження нейтралітету щодо релігійних питань. Держава не може вдаватися до випадків фактичного визначення конфесійної належності членів певної релігійної групи проти їхньої волі. Надаючи офіційний статус одній релігійній організації, держава не може одночасно позбавляти такого ж статусу іншу організацію. Процес реєстрації релігійних організацій не може бути затягнутим, а відмова в такій реєстрації не може відбуватися без вагомих об’єктивних підстав. Держава не може вдаватися до невизнання вірувань певної групи осіб на тій підставі, що вони є «не релігійними», та дискримінувати таку групу по відношенню до інших релігійних організацій. Держава несе відповідальність за систематичне переслідування релігійних організацій, що має ознаки адміністративної практики з боку держави. Систематизація правових висновків Суду надасть змогу врахувати її як при законотворчій, так і при правозастосовчій діяльності. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Правова позиція;№ 2 (43), 2024
dc.subject втручання в права людини uk_UA
dc.subject дискримінація uk_UA
dc.subject Європейський суд з прав людини uk_UA
dc.subject необхідність у демократичному суспільстві uk_UA
dc.subject релігійна організація uk_UA
dc.subject свавільне втручання uk_UA
dc.subject свобода совісті uk_UA
dc.title Межі допустимого втручання держави в діяльність релігійних організацій: практика Європейського Суду з Прав Людини uk_UA
dc.title.alternative The limits of permissible state intervention in the activities of religious organizations: the practice of the European Court of Human Rights uk_UA
dc.type Article uk_UA


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

  • 2024/2(43)
    Правонаступник наукового журналу “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Право”

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись