DSpace Repository

Контрольні та сервісні механізми у морських портах: організаційно-правова характеристика та принципи «доброго урядування»

Show simple item record

dc.contributor.author Панчук, А. О.
dc.date.accessioned 2024-09-27T08:04:23Z
dc.date.available 2024-09-27T08:04:23Z
dc.date.issued 2024-09-27
dc.identifier.citation Панчук А. О. Контрольні та сервісні механізми у морських портах: організаційно-правова характеристика та принципи «доброго урядування» / А. О. Панчук // Правова позиція, № 2 (43), 2024. С. 91-101. uk_UA
dc.identifier.issn 2521-6473
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6772
dc.description.abstract У статті охарактеризовано контрольні та сервісні процедури, що здійснюються у морських портах світу та України. Зосереджено увагу на особливостях здійснення PSC як одного з найбільш характерних і специфічних саме для морського транспорту видів портового контролю. Ґрунтуючись на опрацюванні вітчизняних та зарубіжних досліджень у сфері публічного адміністрування морської та портової діяльності, аналізі специфіки контрольних повноважень інспекцій держави порту, а також сервісних механізмів у морських портах надано їх організаційно-правову характеристику, актуалізовано значення та визначено шляхи впровадження принципів «доброго урядування» у систему управління портовою галуззю та портові процедури в Україні. Підкреслено, що на підставі опрацювання світового досвіду здійснення PSC його процедури постійно модернізуються та вдосконалюються для досягнення кращих практик, протоколів роботи та вироблення керівних рекомендацій IMO. Звернено увагу на недоліки процедур PSC у морських портах України та запропоновано напрямки їх удосконалення. Відзначено, що подолання проблеми субстандартного судноплавства є сферою відповідальності багатьох залучених суб’єктів: судновласників, держав прапорів, класифікаційних товариств тощо. Саме розуміння необхідності колективної роботи та комплексного підходу для досягнення головної мети – забезпечення безпеки мореплавства – є провідним для галузі. Проаналізовано та класифіковано публічні послуги, доступні у морських портах України, у залежності від суб’єкта надання, характеру та особливостей формування цінової політики. Окремою категорією послуг (сервісів), які реалізуються у морських портах визнано ті, що пов’язані з виконанням зобов’язань за міжнародними договорами України. Охарактеризовано стан нормативного впровадження принципів «доброго урядування» у публічне адміністрування та сервісні механізми морських портів. Зауважено, що у цілому ці принципи дотримано у діючому законодавстві через закріплення відповідних керівних правил (стандартів) здійснення портової діяльності та управління нею. Необхідним залишається їх реальне впровадження та наслідування у повсякденній роботі усіма керуючими суб’єктами, що мають відповідні повноваження, можуть чинити вплив на порядок реалізації нормативних приписів. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Правова позиція;№ 2 (43), 2024
dc.subject порти uk_UA
dc.subject портова діяльність uk_UA
dc.subject державний портовий контроль uk_UA
dc.subject публічне адміністрування uk_UA
dc.subject публічні сервіси uk_UA
dc.subject держава порту uk_UA
dc.subject «добре урядування» uk_UA
dc.subject адміністративні процедури uk_UA
dc.subject формальності на морському транспорті uk_UA
dc.title Контрольні та сервісні механізми у морських портах: організаційно-правова характеристика та принципи «доброго урядування» uk_UA
dc.title.alternative Control and service mechanisms in seaports: organizational and legal characteristics and principles of “good governance” uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024/2(43)
    Правонаступник наукового журналу “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Право”

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account