Аннотации:
Стаття присвячена понятійній характеристиці віртуальних субʼєктів господарювання через їх наявність,
ознаки та перспективне нормативне забезпечення. Доведений факт існування віртуальних субʼєктів у цифровому просторі (інформаційному суспільстві) як прогресивної середи здійснення різноманітних видів господарської діяльності,
найбільш розповсюдженими з яких є торгівля, надання фінансових (банківських) послуг, комерційне посередництво,
агентське представництво, тощо. Існування віртуальних субʼєктів господарювання свідчить про сучасний оновлений
стан вітчизняної економіки попри складні умови господарювання в умовах доволі тривалих воєнних дій.
Визначені віртуальні субʼєкти господарювання як фізичні та юридичні особи, а також їх обʼєднання, які за умови
їх легалізаційно-розпорядчих процедур надають послуги, здійснюють роботи виключно у цифровому середовищі, шляхом
використання різноманітних інформаційно-цифрових технологій та обладнання з відповідним ступенем кіберзахисту.
Встановлено, що умовами існування віртуальних субʼєктів господарювання є інформаційний простір, мережа
Інтернет, державна реєстрація, ліцензування, інформаційно-цифрове обладнання, кіберзахист.
Доведено, що специфічним віртуальним субʼєктом господарювання є штучний інтелект, завдяки якому швидко
та своєчасно приймаються інтелектуальні рішення (пропозиції), які дозволяють ефективніше трансформувати господарсько-виробничі процеси, зменшуючи кількість повторюваних, рутинних завдань, при цьому відповідно підвищується
їх продуктивність та ефективність, створюються нові товари та послуги та реалізуються у режимі онлайн 24/7