dc.contributor.author |
Зубко, А. О. |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-13T11:08:32Z |
|
dc.date.available |
2024-09-13T11:08:32Z |
|
dc.date.issued |
2024-09-13 |
|
dc.identifier.citation |
Зубко А. О. Щодо визначення поняття принципів адміністративної політики України / А. О. Зубко // Правова позиція, № 4 (41), 2023. С. 15-19. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2521-6473 |
|
dc.identifier.uri |
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6746 |
|
dc.description.abstract |
Статтю присвячено розробці поняття «принципи адміністративної політики України». Акцентується, що
наразі у межах наукової доктрини присутнє різнобічне тлумачення терміну «принцип», який при трактуванні у поєднанні смислової єдності з іншими категоріями репрезентує змістом суб’єктивний внесок кожного науковця.
Виявлено, що з етимологічної точки зору вкрай важко визначитися з ключовими ознаками терміну «принцип»,
що свідчить про його історичну та семантичну ширину у загальному сенсі. Проаналізовано думки вчених на предмет
його загальнотеоретичного значення. З’ясовано, що основою для формулювання таких визначень слугувало його розуміння у якості першооснови, керівного правила для здійснення певної дії, функціонування явища чи належного перебігу
певного процесу. Уточнено, що в залежності від контексту, він також може репрезентувати внутрішнє переконання,
конкретне моральне правило або основну ідею чи навіть правило (стандарт) поведінки.
Звернено увагу на зміст та сутність терміну «правові принципи». У цьому дискурсі акцентовано на необхідності розрізнення категорій «принципи» і «засади». Узагальнено, що правові принципи є складовою нормативних засад,
а тому мають трактуватися у відповідності до вузького визначення їхнього змісту. Визначено, що це загальний ідейний зміст формування режиму законності у певній сфері розвитку суспільних відносин, що виступає нормативним чи
моральним правилом поведінки або орієнтиром для забезпечення функціональності певної системи.
З аналізу доктринального розуміння терміну «принципи політики» зроблено висновок, що визначення категорії «принципи адміністративної політики України» має формуватись шляхом врахування базових фундаментальних
характеристик категорії «принцип» у загальному сенсі з поєднанням засадничого концепту необхідності функціонування адміністративної політики України як такої, що має власне цільове спрямування та низку завдань до реалізації
у публічній площині.
Визначено, що під принципами адміністративної політики України слід розуміти сукупність об’єднаних спільним змістом ідейно-концепційних правил, покладених в основу забезпечення взаєморозуміння, функціональної взаємодії
та співпраці між елементами системи реалізації державної влади. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Університет митної справи та фінансів |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Правова позиція;№ 4 (41), 2023 |
|
dc.subject |
адміністративна політика України |
uk_UA |
dc.subject |
державна політика |
uk_UA |
dc.subject |
політичний та виконавчий сегмент влади |
uk_UA |
dc.subject |
правові принципи |
uk_UA |
dc.subject |
принципи |
uk_UA |
dc.subject |
принципи політики |
uk_UA |
dc.title |
Щодо визначення поняття принципів адміністративної політики України |
uk_UA |
dc.title.alternative |
On the Definition of the Concept of Principles of Administrative Policy in Ukraine |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |