Короткий опис (реферат):
У статті проаналізовано процеси формування й організації управління національною системою професійного навчання і підвищення кваліфікації державних службовців в Україні відповідно до законодавчо-нормативних актів, а також
принципів і стратегій розвитку державної служби. Зазначено, що попри постійну увагу державної влади до ефективного
вирішення цієї проблеми, цілісної, гнучкої і ефективної системи підготовки фахівців державної служби поки що не створено.
Авторами надано обґрунтовані пропозиції щодо недопущення розриву процесів підготовки фахівців і процесів підвищення
їх кваліфікації, доведено необхідність дотримання їх логічної послідовності і побудови, сумісності і взаємовпливу. Зроблено
висновки про недостатній ступінь відповідності змісту планів підготовки фахівців із посадовими завданнями і функціями
виконуваної праці й змісту «сімей» посад. Підкреслено недостатнє застосування в процесі навчання міждисциплінарних
програм і опанування слухачами бакалаврського та магістерського рівнів програми за однією чи двома галузями знань, або
ж за групою спеціальностей. Запропоновано об’єднати процеси професійного навчання і підвищення кваліфікації державних
службовців, дотримуючись збереження спадковості, динамізму і комбінації знань із доповненням їх сучасними здобутками
процесу Індустрія – 4. Це зробить процес навчання наскрізним, інтегрованим до сучасного освітнього простору і динамічним,
а також забезпечить систематичного набуття й поповнення здобувачами освіти інноваційний знань і технологій необхідних
для підвищення професійних компетенцій державних службовців. Обґрунтовано, що на ринку освітніх послуг з професійного
навчання і підвищення кваліфікації державних службовців головною має бути держава як замовник кадрів та монополіст
з надання державних адміністративних послуг населенню. Саме держава має контролювати потреби в навчанні державних
службовців за програмами різного рівня, а також процес організації, зміст та технології професійного навчання, включаючи
методологію й терміни підготовки та перепідготовки фахівців. Зроблено висновок про необхідність глибшого дослідження
змісту і складності праці пов’язаної з управлінською діяльністю органів публічного управління, що впливає на організацію
та зміст професійного навчання.