Аннотации:
У статті запропоновано створення оригінальної та персоналізованої системи мотивації праці державних службовців, яка б відповідала цілям організації та очікуванням працівників.
З’ясовано, відмінність у стимулах до якісного виконання посадових обов’язків між співробітниками приватних
компаній та державних установ. Встановлено, що в основі вмотивованості державних службовців закладена потреба
у визнанні та бажання брати участь в державній політиці і відданість громадським інтересам. Для розробки дієвої системи мотивації, необхідно враховувати не лише узагальненні мотиви, які характерні для більшості, доцільним є також
взяти до уваги посаду, освіту і статі, а також оцінити вплив соціально – економічних умов, в яких перебуває працівник.
Розглянуті найбільш вживані форми мотивації, серед яких можна виокремити матеріальне забезпечення, можливість
професійного розвитку і підвищення кваліфікації та постійність зайнятості, як дає працівникам відчуття стабільності
та захищеності.
Зазначено, що хоча значна кількість державних службовців задоволена своєю роботою, професійним розвитком, зворотнім зв’язком та комунікацією з колегами, а також визнанням особистих професійних досягнень, лише половина зазначила підтримку високого рівня мотивації у співробітників. При цьому серед незадоволених більшістю є молоді працівники
віком 20 – 35 років, працівники зі дипломом магістра, ступенем кандидата та доктора наук та особи зі стажем роботи
21 – 25 років. Також з’ясовано, що своєю роботою більше задоволені жінки ніж. Виокремлено індивідуальні мотиваційні фактори, що істотно впливають на рівень мотивації, такі як «хороші взаємовідносини з керівництвом та колегами», «визнання
заслуг та повага», «можливість професійного розвитку», «позитивна робоча атмосфера» та «відчуття безпеки».
У висновках запропоновано розробити багатофакторну персоніфіковану модель мотивацій державних службовців,
яка мати конкретну спрямованість на групу працівників або на окремого працівника та бути співставною з цілям організації.
Подібна система мотивації спонукатиме державних службовців працювати ефективно та результативно, оскільки передбачає узгодження очікувань керівництва з особистими інтересами підлеглих