Аннотации:
У статті здійснено спробу проаналізувати світовий досвід встановлення соціальних зв'язків шляхом розвитку
діяльності туристичних підприємств. Детальний аналіз наукової літератури засвідчив відсутність наукових розвідок
у цьому напрямі. Тому у статті висвітлено сучасні прояви встановлення соціальних зв'язків між державами шляхом
організації системи міжнародного туризму.
Встановлено, що туризм нині вважається глобальним соціальноAекономічним явищем сучасного світу. У пракA
тичному плані індустрія туризму, потребує нового імпульсу в пошуці інновацій для обгрунтування своїх позицій в
конкурентній боротьбі. У теоретичному плані розробка інноваційної проблематики розвитку міжнародного туризму
привертає особливу увагу дослідників з низки причин.
Узагальнено, що нині економіка розвинених країн визначається передусім поняттям "інформаційна економіка".
Перехід до інформаційної економіки характеризується також поняттями: "глобалізація", "міжнародний обмін", "мульA
тиAкультурність" сучасного суспільства і зміною в структурі споживання (збільшення частки споживання послуг).
На сучасному етапі потреби суспільства в споживанні культурних, освітніх, розважальних послуг постійно зростаA
ють, що тягне за собою розвиток відповідних сфер сервісної діяльності. Однією з таких сфер сервісу є туризм, який
поєднує в собі виробництво і споживання матеріальних благ, надання та споживання послуг, а також пов'язаний з
міжнародним обміном. Інтенсифікація міжнародних економічних відносин і наднаціональність господарюючих
суб'єктів ринку стали можливими завдяки високим швидкостям передачі інформації, а отже, прискоренню виробниA
чих процесів. Ступінь інформатизації підприємства, галузі, країни сьогодні визначає багато в чому їх ефективність і
конкурентоспроможність.
Встановлено, що туризм як одна з форм міжнародних економічних відносин придбав у сучасних умовах величезA
них масштабів. Сфера міжнародного туризму в останні десятиліття активно розвивається, про що свідчать і дані
дослідження Всесвітньої туристичний бізнес організація по туризму (United Nations World Tourism Organization, далі
— UNWTO). Результати дослідження, представлені в документі "Барометр міжнародного туризму", показують, що в
області надходжень від міжнародного туризму в 2018 р. було встановлено новий рекорд. Сума світових надходжень
досягла 1,075 млрд дол. США (837 млрд євро) і виросла в реальному обчисленні на 4% в порівнянні з рівнем 2017 р.