Аннотации:
У статті досліджено роль освітнього туризму в контексті теорій, що пояснюють вплив міжнародного
руху людських ресурсів на країни донори та країни реципієнти. Виявлено, що освітній туризм є досить
неоднозначним явищем, бо з чисто теоретичної точки зору це досить позитивне явище, коли молоді спе-
ціалісти здобувають освіту за кордоном і повертаються з місцем свого основного мешкання з метою здо-
бути роботу. Розкрито роль освітнього туризму як частину трудової міграції, коли людина здобуваючи
кваліфікацію за кордоном, знаходить роботу та залишається як трудовий мігрант. У результаті система-
тизації основних класичних концепцій міжнародного руху людських ресурсів виявлено, що вплив освіт-
нього туризму досить легко описати за допомогою класичної графічної моделі переміщення людських
ресурсів мiж державами та вплив на їх економіки. Доведено, що в рамках цієї концепції країни діляться
на реципієнтів, які приймають освітніх туристів, та донорів, що є експортерами освітніх туристів. Відзна-
чено різний набір ефектів від освітнього туризму для цих двох категорій країн.