Abstract:
Система підготовки фахівців в Україні розвивається і вдосконалюється,
виходячи із двох притаманних їй функцій. По-перше, забезпечує відтворення висококваліфікованих
елементів робочої сили, готує фахівців різних спеціальностей та напрямів, і тим самим сприяє розвитку
продуктивних сил. По-друге, реалізує соціальну функцію – задовольняє духовні, інтелектуальні потреби
людини, сприяє всебічному розвитку особистості [3]. З цієї точки зору актуальність поставленої проблеми
зумовлена головним управлінським завданням розвитку вищої освіти України – управління фінансовими і
матеріальними ресурсами, раціональним використанням коштів на підготовку фахівців, необхідністю
враховувати зміни обсягів фінансування вищої освіти, передбачені у Державному бюджеті за загальним
фондом, для одержання прогнозних оцінок перспектив розвитку вищої освіти [1].