Abstract:
У статті набули подальшого розвитку рекомендації щодо розробки стратегії
розвитку підприємств готельного бізнесу та маркетингової політики залежно від типів
суб’єктів господарювання. Проведено діагностику аналітичних даних, що
характеризують вплив пандемії COVID-19 на туристичну сферу та готельний бізнес.
Проаналізовано основні стратегічні рішення, прийняті готельєрами в умовах кризи.
Обґрунтовано, що для ефективного розвитку підприємств готельного бізнесу доцільною
для впровадження є стратегія диверсифікації, що полягає в розширенні напрямів
діяльності, а також реструктуризація та реінжиніринг – для великих підприємств, і
просторове розширення – для малих підприємств. Головним пріоритетом стратегічного
розвитку підприємств готельного бізнесу має бути підвищення рівня безпеки та медичного
захисту клієнтів. Маркетингова політика має бути основана на діджитал технологіях
просування готельних та супутніх послуг, зокрема рекламуванні та формуванні цільових
сегментів за допомогою SMM маркетингу, а також оптимізації системи ціноутворення
відповідно до попиту на основі SRM менеджменту.