Короткий опис (реферат):
Мета. Метою роботи є теоретичне обґрунтування та практичні рекомендації щодо використання математичного апарату для формалізації бізнес-процесів закладів вищої освіти, які дозволять своєчасно визначати і використовувати конкурентні переваги для прийняття управлінських рішень щодо необхідності можливих змін у їх діяльності. Методика. Під час проведення дослідження використовувалися методи системного аналізу та логічних узагальнень, статистичного та порівняльного аналізу; маркетинговий інструментарій оцінювання конкурентоспроможності організацій; принципи теорії обмежень системи та апарат теорії нечітких множин для визначення оптимального сценарію розвитку для закладів вищої освіти. Результати. Отримані сценарії розвитку для закладів вищої освіти за допомогою математичного моделювання дають змогу краще зрозуміти технологію процесів та визначити алгоритм наступних дій, необхідних для реалізації бажаного сценарію. Наукова новизна отриманих результатів полягає у формалізації бізнес-процесів організацій у вигляді економіко-математичних моделей. На кожному етапі можуть використовуватися різні методи в залежності від завдань конкретного дослідження, системи або об’єкта, для створення цінності освітньої послуги та задоволення потреб споживачів. Практична значимість. У практичній діяльності освітніх організацій необхідно застосовувати такі види бізнес-процесів: основні, забезпечувальні, допоміжні, які складаються з взаємопов’язаних операцій, для яких описано економіко-математичні методи, характер вхідної та вихідної інформації.