Аннотации:
У статті проведено оцінку модернізаційного потенціалу підприємництва на основі
показників доданої вартості високотехнологічної продукції. Зокрема, досліджено
динаміку доданої вартості за витратами виробництва підприємств за такими видами
економічної діяльності, як інформаційний сектор, інформаційно-комунікаційні технології,
виробництво з використанням технологій високого, середньовисокого, середньонизького і
низького рівня, послуги з використанням високих технологій, послуги, що пов’язані з
використанням комп’ютерного обладнання та інтелектуально насичені ринкові послуги.
Доведено, що підприємства з високим економічним статусом (потенціалом) мають
здійснювати вплив на зростання доданої вартості товарів і послуг, збільшуючи
інноваційну складову, тим самим відкриваючи нові ринки для збуту і торгової політики.
Проведено паралель між інноваційною модернізацією та цифровою трансформацією.
Обґрунтовано вплив факторів-дестимуляторів у зростанні доданої вартості..
Запропоновано матрицю бізнес-моделей у нарощуванні валової доданої вартості
відповідно через формування ланцюга доданої вартості, вертикальну інтеграцію (B2B),
покращення характеристик товарів і послуг (B2C), розширення спектру джерел і
чинників створення валової доданої вартості (фіскальної складової формування податку
на додану вартість, підтримка підприємств, які виготовляють і експортують
високотехнологічну продукцію) (С2C) тощо.