dc.contributor.author |
Вакульчик, О. М. |
|
dc.contributor.author |
Фесенко, В. В. |
|
dc.contributor.author |
Чмара, А. С. |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-05T07:49:36Z |
|
dc.date.available |
2023-09-05T07:49:36Z |
|
dc.date.issued |
2023-09-05 |
|
dc.identifier.citation |
Вакульчик О. М. Становлення та проблемні аспекти митного постаудиту імпортно-експортних операцій в Україні / О. М. Вакульчик, В. В. Фесенко, А. С. Чмара // Економічний простір, №147, 2019. С. 5-19. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2224-6290 |
|
dc.identifier.uri |
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5699 |
|
dc.description.abstract |
На відміну від попереднього та поточного видів контролю, митний контроль на
основі проведення пост-аудиту дає змогу митним органам упевнитися в
правильності й достовірності митної декларації на основі вивчення відповідних
бухгалтерських записів, комерційних даних суб’єкта зовнішньоекономічної
діяльності вже після здійснення зовнішньоекономічної операції. Під час митного
пост-аудиту досліджуються питання, які включають тарифну класифікацію;
правильність нарахування митної вартості, розрахунку податків, визначення
країни походження, нарахування транспортних витрат; правомірність
застосування пільг, належність держави до митного союзу, тощо. У статті
проаналізовано та узагальнено принципи та організаційні підходи до здійснення
митного пост-аудиту імпортно-експортних операцій в Україні та у міжнародній
практиці. Розглядається досвід митних органів Чеської Народної Республіки у
здійсненні митного пост-аудиту. Розглянуто класифікацію видів митного
контролю. Проаналізовано нормативно-правові документи, які використовуються
для організації митного пост-аудиту. Наведено динаміку показників за
результатами перевірок суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, проведених
Державною фіскальною службою України за період 2015 – 2017 рр.
Виявлено позитивні тенденції у зростанні обсягів донарахованих податків, але
з’ясовано, що їх фактична сплата складає біля 1,3 % від донарахованої суми.
Зростання показників діяльності контролюючих органів ДФС вдалося
досягти завдяки: здійсненню ризикоорієнтовного підходу до відбору об’єктів
перевірки; щоквартальному плануванню перевірок; підвищенню ефективності
взаємодії та налагодженню обміну інформації з департаментами митного
напрямку; підвищенню якості контрольно-перевірочної роботи; закінченню дії
мораторію на проведення документальних перевірок підприємств з обсягом доходу до 20 млн. гривень (який діяв в 2015-2016 роках). Визначено основі
напрямки вдосконалення стратегії вибіркового митного контролю в Україні, яка
надасть можливість розв’язати суперечність між ефективним контролем,
спрощеними митними процедурами і полегшенням міжнародної торгівлі, а саме:
формування інформаційної бази даних про надійність і фактори ризику суб’єктів
зовнішньоекономічної діяльності; впровадження інституту уповноважених
економічних операторів; підсилення фінансової та адміністративної
відповідальності підприємств за порушення митних правил; підвищення
чисельності та кваліфікації митних аудиторів. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Придніпровська Державна академія будівництва та архітектури |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Економічний простір;№147, 2019 |
|
dc.subject |
митний контроль |
uk_UA |
dc.subject |
митний пост-аудит |
uk_UA |
dc.subject |
документальна перевірка |
uk_UA |
dc.subject |
фіскальні органи |
uk_UA |
dc.subject |
митниці |
uk_UA |
dc.subject |
імпорт |
uk_UA |
dc.subject |
експорт |
uk_UA |
dc.title |
Становлення та проблемні аспекти митного постаудиту імпортно-експортних операцій в Україні |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |