Abstract:
У статті досліджено роль державних інституцій у розвитку міжнародного освітнього туризму. Обґрунтовано, що більшість країн Європейського Союзу має свою власну систему щодо заохочення іноземних студентів навчатися у них в країні. Систематизовано наявні інструменти популяризації освітнього туризму в країнах Європейського Союзу. Розглянуто заходи та політики підтримки освітньої сфери в частині пом'якшення вимог під час підготовки та подання документів для іноземців, які бажають навчатися у країнах ЄС. Виявлено, що ініціативи, спрямовані на розвиток освітнього туризму в країнах Європейського Союзу координуються централізовано на національних рівнях. Для цього маже кожна країна створює центри при посольствах за кордоном, мету діяльності яких спрямовано на просування
вищої освіти та мобільність іноземних студентів і дослідників до національних університетів, а також заохочення академічного співробітництва з іншими зарубіжними країнами. Доведено про необхідність формування та реалізації державних програм залучення іноземних студентів з метою отримання освіти в Україні, що у свою чергу надасть можливість підняти рівень національної конкурентоспроможності.