Репозитарiй DSpace

Розвиток інституту викривачів корупції в контексті європейської інтеграції України

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кравченко, С. О.
dc.contributor.author Комашко, В. В.
dc.date.accessioned 2023-05-24T06:59:02Z
dc.date.available 2023-05-24T06:59:02Z
dc.date.issued 2023-05-24
dc.identifier.citation Кравченко С. О. Розвиток інституту викривачів корупції в контексті європейської інтеграції України / С. О. Кравченко, В. В. Комашко // Публічне управління та митне адміністрування, № 4 (35), 2022. С. 50-58 uk_UA
dc.identifier.issn 2310-9653
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5351
dc.description.abstract У статті, виходячи з положень Директиви Європейського Парламенту і Ради ЄС про захист осіб, які повідомляють про порушення законодавства Союзу 2019/1937, виділені недоліки вітчизняного законодавства щодо регулювання питань функціонування інституту викривачів корупції. До таких недоліків віднесено: дещо різні та досить вузькі тлумачення поняття "викривач" у Законі України "Про запобігання корупції", кримінальному та адміністративному законодавстві; недостатній рівень ефективності, зручності та безпеки механізмів прийняття й опрацювання повідомлень викривачів корупції; недоліки механізмів захисту викривачів від переслідувань та розкриття інформації про них; слабку дієвість законодавчих положень щодо винагороди викривачам; обмеженість санкцій щодо фізичних та юридичних осіб, які переслідують викривачів; неврегульованість відповідальності за зловживання імунітетом викривача; відсутність захисту від завідомо неправдивих повідомлень. Виходячи з виявлених недоліків, визначені наступні основні напрями розвитку інституту викривачів корупції в контексті європейської інтеграції України: – розширення кола осіб, які можуть отримати статус та гарантії захисту викривача, зміна підходу щодо винагородження викривачів; – розвиток механізмів прийняття і опрацювання повідомлень викривачів, зокрема, через Єдиний портал повідомлень викривачів та особисті зустрічі з ними відповідальних посадових осіб, удосконалення процедур розслідування повідомлень про корупційні злочини; – доповнення Закону України "Про запобігання корупції" спеціальною статтею "Заборона переслідування викривача", запровадження кримінальної або адміністративної відповідальності за усі форми переслідування викривача та відповідні погрози; – унормування заходів з відповідальності за зловживання імунітетом викривача та попередження такого; – розвиток механізмів захисту осіб, які постраждали від неправдивих повідомлень; – прийняття у перспективі спеціального закону для комплексного регулювання питань діяльності інституту викривачів. Досліджено також важливість формування антикорупційної культури як складової культури суспільства. Це потребує зміни світоглядних установок у суспільстві за допомогою широкого комплексу заходів, розрахованих на досить тривалий час з урахуванням вітчизняної специфіки. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Публічне управління та митне адміністрування;№ 4 (35), 2022
dc.subject викривачі корупції uk_UA
dc.subject європейські стандарти щодо викривачів uk_UA
dc.subject канали повідомлень про корупцію uk_UA
dc.subject захист викривачів uk_UA
dc.subject винагорода викривачу uk_UA
dc.subject зловживання імунітетом (статусом) викривача uk_UA
dc.subject захист від завідомо неправдивих повідомлень uk_UA
dc.subject культура викриття корупції uk_UA
dc.title Розвиток інституту викривачів корупції в контексті європейської інтеграції України uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

  • 2022/ №4(35)
    Правонаступник наукового збірника “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Державне управління”

Показати скорочений опис матеріалу